Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den,
dne 20.11. jsem na e-shopu Alza.cz, se kterým jsem doposud neměl jediný problém, vytvořil a zaplatil objednávku 428 665 817 na počítačové komponenty v hodnotě přes 33 tisíc. Jediná položka, která nebyla skladem a měla být nastkladněna 23.11. byl case. Když jsem 23.11. kontroloval dostupnost case, změnila se na 7.12., proto jsem ho obratem z objednávky odebral, aby mi prodejce zaslal zbylé položky co nejrychleji. Až doposud vše proběhlo v pořádku. První můj telefon do Alzy byl 26.11., kdy jsem se dotazoval kdy mi bude zboží doručeno, protože termín doručení byl u objednávky zobrazený 26.11. 17-20h. Operátorka mi sdělila, že by mi mělo být doručeno ještě ten den, obratem mi došla faktura. Následně mi přišlo avízo od DPD, že přijali zásilku a budou ji doručovat následující den. O tři dny později mi volal kurýr, že mi zásilku doručuje, ale na fakturační, nikoliv dodací adresu, nahlásil jsem mu tedy správnou adresu a očekával doručení v následujících dnech. Další průběh byl takový, že DPD jeden ze čtyř balíčků zásilky vrátila Alze dne 4.12., zbylé balíčky zásilky ležely do včerejšího dne na depu příslušné doručovací adresy, ale DPD je nemohlo bez písemného stanoviska Alzy doručit. Absolvoval jsem několik telefonických rozhovorů se zákaznickou linkou Alzy i DPD, v prvním případě mi bylo vždy sdělěno, že mám vyčkat na doručení, že se mým případem budou zabývat a ozvou se zpět - nestalo se ani jednou!!! Pracovníci DPD komunikovali a až na jeden případ poskytli pravdivé a relevantní informace. Stav je takový, že ke dnešku 10.12. nemám zboží a řada komponent již není dostupná, protože se s blížícími se Vánocemi vyprodaly. Dnes mi Alza první část objednávky bez kontaktu dobropisovala - vrácený balíček z 4.12.!!!
Požaduji dodat objednané zboží, nebo adekvátní náhradu za cenu původní objednávky. Objednávku jsem vytvářel 20. listopadu, kdy byly všechny požadované komponenty dostupné nejen na Alza.cz, ale i na konkurenčních obchodech, ke dnešnímu dni již je řada komponent nedostupných, nesouhlasím s dobropisací, protože v tom případě mám podezření na pokus o podvod, že Alza prodala již mnou zaplacené zboží jinému zákazníkovi.
|
Tweet |
Místo a čas plnění jsou podstatnými obsahovými náležitostmi závazku. Společnost i spotřebitel jsou povinni poskytnout si ujednaná plnění (tedy na jedné straně zboží, na druhé straně peníze) ve sjednaný čas na sjednaném místě.
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
děkuji za reakci.
Dle dostupných informací si zákazník objednávku dne 11.12. převzal, kdy na 2 produkty byly zákazníkovi vystaveny dobropisy z důvodu pravděpodobného poškození balíku a ty již proplaceny. Vše by mělo být tedy v pořádku.
Děkuji, Dita, péče o zákazníky
Stížnost tedy přeřazujeme na spotřebitele a žádáme ho o potvrzení informace a případné uzavření případu.
Hodnocení:
Komentář: Vzhledem k velkému prodlení bylo vyřešeno den po zadání stížnosti. Přes kontaktní formulář zde na stránkách jsem hned po dodání zboží psal, že objednávku již mám dodanou.