Počet nahlášených stížností: | 75 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 9 |
dne 8.12. jsem učinila objednávku v tomto obchodu, následně zaplatila kartou. V blokacích na kartě se mi však částka objevila dvakrát. Kontaktovala jsem tedy přes formulář na webu (není možnost kontaktu jinak než formulář na webu, nebo telefon) společnost s tím, že mi byla dvakrát zablokována částka za jednu objednávku na kartě, uvedla číslo objednávky, email, přidala prtscr z internetového bankovnictví, kde byly dvě blokace a žádala jednu z nich uvolnit. Bylo mi odpovězeno z adresy zakaznickyservis@aboutyou.cz člověkem, který se jmenoval pouze "Martin", že musím uvést registrační údaje, tj. email, fakturační adresu a datum narození.
Poslala jsem tedy mail, adresu, ale datum narození jsem z pochopitelných důvodů mailem někomu, kdo nemá ani příjmení odmítla sdělit.
Odpověděla mi jakási "Andrea", opět bez příjmení, že bez sdělení data narození nelze můj požadavek vyřídit. Odmítla jsem znovu s tím, že mají dostatek informací k identifikaci chybné platby, kterou lze velmi jednoduše dohledat a zjistit, že byla zaplacena dvakrát, a znovu zopakovala svůj požadavek. Odpověděla mi tentokrát "Diana", opět bez příjmení, že toto nelze, že jsem s registrací dala souhlas se zpracováním osobních údajů, a že datum narození je hlavní ověřovací údaj, a že v VOP mají toto uvedeno. Ve VOP je uvedeno, že "Když s námi navážete kontakt, použijeme osobní údaje, které jste nám při tom dobrovolně poskytli", nicméně není specifikováno, jako údaje to jsou.
V zkratce - vyhověno mi nebylo, platba se mi odečetla následující den dvakrát.
Domnívám se, že společnost postupuje protiprávně, zákazník nemá možnost ovládat svůj účet, ani nemá k dispozici informaci o svých osobních údajích, které společnost používá, nemá ani možnost zrušit účet, odhlásit zasílání obchodních sdělení dle svého rozhodnutí, vše je založeno na tom, že musíte kontaktovat zákaznické centrum, kde musíte sdělit své datum narození, jinak se s Vámi bavit nebudou. Žádala jsem zrušení účtu, že v tomto obchodu nebudu dál nakupovat, opět jsem narazila na nutnost sdělit datum narození, jinak nelze nic. To mi přijde jako jednostranné vydírání klienta, který nemůže nic, vše je na rozhodnutí obchodníka, zda vyhoví. Přitom ve VOP je výslovně uvedeno, že na účtu zákazníka jsou viditelné všechny údaje, které může zákazník vidět a kdykoli měenit. Toto však na účtu nalézt nelze, hlavně, že tam je možnost si uložit oblíbené značky a další kraviny.
Pracuji v bankovnictví, kde se setkávám často s podvodným jednáním, a pokud není možnost kontaktu jinak, než bezplatná linka, nebo formulář na webu, navíc se mnou komunikuje někdo, kdo se pokaždé jmenuje jinak a nemá ani příjmení, rozhodně to nebudí důvěru. Společnost nemá na stránkách uvedenou kontaktní adresu, ani jiný důvěryhodný způsob kontaktu ani tady v ČR, ani v zahraničí. Moje blbost, že jsem naletěla.
Vrácení platby za dvakrát zaplacenou objednávku.
|
Tweet |
Společnost je oprávněna účtovat si kupní cenou za zboží, které si spotřebitel prokazatelně objednal a které mu také bylo dodáno. Druhou platbu, která neodpovídá žádnému protiplnění ze strany společnosti a která nemá základ v předchozí objednávce spotřebitele, je povinna společnost vydat.
V opačném případě se z její strany jedná o zadržování peněžních prostředků bez právního důvodu, tedy o tzv. bezdůvodné obohacení.
Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Lucemburku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: esc@coi.cz
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.