Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Jsem 65+ a cestovní kancelář mi nařídila, že musím odjet do země s
vysokou mírou nákazy po vyhlášení vládou (Španělsko - Katalánsko), a
pokud neodjedu, všechny peníze propadají. Oficiálně jsem týden před
odmítl odjet. CK Inex provedla údajně storno a přestala komunikovat.
Obrátil jsem se na MMR, kde mi jednoznačně potvrdili, že mám právo požadovat peníze, ale právně nezávazně, protože nejsou soud. Obrátil jsem se na i na poradnu Dtest, odkud byla také jednoznačná odpověď: kopíruji. Je-li zákazníkem osoba starší 65 let, což je kategorie, do které dle Vašeho dotazu spadáte, máte možnost nabídnutý poukaz na zájezd odmítnout a i přes působnost zákonu lex voucher požadovat vrácení peněz. Jenomže zástupce ckinex po mailové korespondeci oznámil, že to stornuje, dokonce se vysmál, že zájezd prodal dalšímu, ale nelíbí se mu můj nátlak na vrácení peněz, tak nedostanu nic a neodpovídá na žádný mail, ani telefon. Korespondeci mám schovanou, takže mohu případně doložit. (Telefonické samozřejmě ne.)
#6903429 storno dovolené - Costa del Maresme - 2020
Když jsem žádal přes Invii Ta byla sprostředkovatelem) o storno zájezdu a navíc s rizikem 65+, CK Inex oznámil, že je to nezajímá, že tam nikdo neumírá, vláda si může říkat co chce, a pokud nepojedeme, všechny peníze propadají ve prospěch CK Inex. Pak po několika mailech mi bylo sděleno, že by bývala CK Inex vrátila 10000Kč, ale prý jsem byl drzý, tak nedostanu nic a už je nemám otravovat. Invie oznámila, že vše předala cestovní kanceláři CK Inex a dál se tím nebude zabývat. Nyní už nechci ani voucher a pouze navrácení peněz. Na omluvě netrvám, byla by to jenom komplikace.
|
Tweet |
Jde-li o spotřebitele staršího 65 let věku, má tento spotřebitel možnost v souladu s § 3 odst. 3 zákona č. 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu (dále jen jako "lex voucher") odmítnout poskytnutí voucheru a požadovat vrácení peněžních prostředků.
Prodávající je ze zákona povinen peněžní prostředky vrátit do 14 dnů ode dne, kdy mu spotřebitel oznámil, že požaduje jejich vrácení, resp. že odmítá náhradní zájezd.
Je-li prodlení výraznější, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Jelikož je kupní cena zájezdu zpravidla nezanedbatelná, při neúspěšném vyřešení smírnou cestou je možné podat žalobu k civilnímu soudu. K jejímu podání je obecně vhodné kontaktovat advokáta. Jejich databáze je dostupná např. z https://www.dtest.cz/advokati.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.