Počet nahlášených stížností: | 90 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednal jsem si zboží - polohovatelný stolek pod notebook a ihned uhradil převodem požadovanou částku 768 kč. Bylo mi po několika dnech v emailu sděleno, že zboží není nikde skladem a objednávka je stornována, ale peníze mi doposud vráceny nebyly. Na email mi nebylo odpovězeno a na volání nikdo nereaguje. Navíc číslo mé objednávky bylo při info emailem o storno neúplné.
Objednávka č. 2013426233, výrobek : polohovatelny-stolek-pro-notebook
Prosím o vrácení uhrazené částky 768 kč.
|
Tweet |
Nedodal-li prodávající objednané zboží a navíc odstoupil od kupní smlouvy, má povinnost vrátit spotřebiteli peněžní prostředky odpovídající spotřebitelem uhrazené částce.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.