Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, opět se na Vás obracím, zda by se mi dalo pomoci. U shopu nakupuji několik let a bez problémů. Až do teď. Na konci října jsem udělala objednávku v celkové hodnotě 9303,- Celá byla pro mého manžela a až na vánoce. Proto jsem se před odesláním objednávky informovala, zda nebude problém vrátit zboží až po vánocích. Odpověď byla, samozřejmě ne a i proto, že ve spartoo premium, kde jsou určité výhody. Zboží přišlo, ale jedna z bund byla již poslední, ale riskla jsem její kup. Byla jen XXL a manžel má XL. Ale byla velká a já jsem zboží chtěla samozřejmě vrátit. Byla v podstatě nejdražší. Na mém účtu ale bunda nebyla k nalezení, proto jsem nemohla vypsat reklamační lístek na jejích stránkách, na základě kterých mi pošlou list na vrácení a odeslání. Psala jsem tedy na klientský servis a bylo mi odepsáno, že bundu nemůžu najít z důvodů překročení 30 dnů na vracení. Operovala jsem potvrzením o době vrácení až v lednu, ale zřejmě zbytečně. A začal kolotoč naprosto hloupých a nesmyslných mailů, posléze byly mé maily ignorovány, což u této společnosti je to opravdu nečekané.
Prada 450101 EU XXL, Kod: 70656,
Ihned zaznamenat vracení tohoto zboží, poslat potvrzení i kvůli ceně, kterou již nikde nemám - necelé 3000 a poté vrátit částku, která mi náleží
|
Tweet |
Zákonná lhůta pro odstoupení od smlouvy uzavřené distančním způsobem bez udání důvodu činí 14 dnů. Od této lhůty se strany mohou smluvně odchýlit výhradně ve prospěch spotřebitele. Sjednají-li si strany možnost zboží vrátit v delší lhůtě, jsou tímto ujednáním vázané a musí ho respektovat.
Pro případnou důkazní pozici je klíčové, jak se spotřebitelka informovala před provedením koupě, resp. v jaké formě dostala odpověď. Byl-li jí prodloužený termín pro vrácení zboží potvrzen v písemné formě (e-mail), stačí tento e-mail odeslat společnosti jako důkazní prostředek o sjednání delší lhůty pro odstoupení od smlouvy. S kopií tohoto e-mailu doporučujeme zaslat i výzvu o zaslání peněžních prostředků. Naproti tomu má spotřebitelka povinnost zaslat na své náklady zboží společnosti zpět.
Pokud byla tato informace předána ústně (telefon), bude velmi složité prokázat existenci smluvního ujednání o prodloužené lhůtě pro vrácení zboží bez udání důvod.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Lucemburku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: esc@coi.cz
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.