Počet nahlášených stížností: | 146 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 9.11.2020 jsem reklamoval nářadí aku vrtací kladivo, zakoupené koncem června. 4.12. mi poslali že servisu, že je opravené. 7.12 jsem přijel do servisu, kde mi ho předal servisní technik bez vyzkoušení, s tím že je opravené. Aku kladivo mi předal proti podpisu. Vzal jsem aku kladivo do ruky a za přítomnosti technika jsem mj předvedl, že kladivo není opravené. Technik ho vzal znovu do servisu, s tím, že bude opravené za třicet dní.
Napsal jsem do centrály, že porušují zákon, když samovolně prodlužují termín opravy nářadí v reklamaci.
Hecht 1022, aku bourací kladivo, v. č. 201900553
Uvedu příklad. Firma Mountfield to vyřešila rychle, a k plné spokojenosti.
Mám více nářadí od firmy Hecht. Jejich arogance při řešení je obdivuhodná.
Požaduji vrátit peníze, a podobně jako u Mountfieldu,uhradit zbytečnou jízdu pro neopravené
nářadí, plus peníze za zapůjčení náhrady.
|
Tweet |
Z našeho pohledu byla původní reklamace sice patrně formálně ukončena ještě před uplynutím 30denní lhůty pro její vyřízení, nicméně fakticky tomu tak nebylo.
Je-li reklamace uznána, musí být vyřízena některým ze způsobů uvedených v § 2169 občanského zákoníku. Není-li tomu tak a uběhla již 30denní lhůta k vyřízení reklamace, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy (viz § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele v kombinaci s § 2002 odst. 1 občanského zákoníku).
Pravděpodobné potíže mohou nastat s prokazováním toho, že zboží bylo vadné již (resp. stále) při převzetí na konci prvního reklamačního procesu. K tomu by mohl sloužit protokol o uplatnění druhé reklamace, popř. svědecká výpověď.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.