Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupil jsem si u CZC počítač (sestavu jsem si sám nakonfiguroval, číslo objednávky 4190369303 / 4190371399). Od počátku s ním jsou problémy. Začalo to tím že počítač i přesto že je velice výkonný, nefungoval jak by měl. Hry se trhaly, sekaly kvůli načítaní atd. To se částečně vyřešilo koupí SSD disku. To ale nebyl problém. Počítač se začal přehřívat a samovolně vypínat. Celkově je v tuto chvíli reklamovaný 4x, poslední reklamace právě probíhá. 3x byla reklamace s tím stejným problémem, tedy přehříváním a samovolným vypínáním. U každé reklamace jsem uvedl, že bych preferoval vrácení peněz, tedy odstoupení od kupní smlouvy, protože jsem s produktem nebyl vůbec spokojený, a hlavně jsem v něj ztratil důvěru. Několikrát jsem ho sám zkoušel přeinstalovat, dát do továrního nastavení, nikdy nic nepomohlo. A jelikož byl reklamovaný 3x s tím samým problémem, vznikl mi nárok na odstoupení od kupní smlouvy. Zákaznická poradna se se mnou hádala a měl jsem i telefonát, že reklamace by musela být 3x uznána aby vznikl nárok na odstoupení od smlouvy. Proto jsem si vše dohledal na oficiálním webu právní linky, která tvrdí, že stačí aby byly 3 reklamace na stejný problém, z toho jedna uznána, a přesto produkt nefungoval. Moje stížnost se tedy vztahuje na nemožnost odstoupení od kupní smlouvy, i přes splněné podmínky.
Počítač, graf. karta RTX 2080, procesor intel core i7 9700k, ram 16gb, základní deska MSI MPG Z390, windows 10 home
Nárokuji si vzniklou možnost pro odstoupení od kupní smlouvy a následné vrácení peněz.
|
Tweet |
Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.