Počet nahlášených stížností: | 645 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den
U Vaší společnosti jsem už více jak 3roky a myslím,že jsem Váš dobrý zákazník.Proto nechápu jak můžete svým věrným zákazníkům dávat,tak nepřiměřené pokuty za opoždění se platby.Zanedlouho my u Vás bude končit smlouva a tak uvažuji po pokutě 1100kč,že od Vaší společnosti odejdu.Doufám,že se mou stížností bude někdo zajímat a vše vyřešíme,tak aby byly všichni spokojeni.
Jan Lepšík v.s.9453669104
POKUTU SNÍŽIT ČI ZRUŠIT ÚPLNĚ.
|
Tweet |
V tomto případě je nutné posoudit, zda se jedná o smluvní pokutu nebo o náklady na upomínku. Smluvní pokuta se sjednává pro případ porušení smluvené povinnosti. Dle nálezu Ústavního soudu sp. zn. I.ÚS 3512/11 ze dne 11. 11. 2013 je smluvní pokuta, která byla sjednána v obchodních podmínkách, neplatná. Ve spotřebitelských smlouvách musí být smluvní pokuta ve smlouvě hlavní, ale ani tak by její výše neměla být nepřiměřená vzhledem k porušení povinnosti.
Náklady spojené se zasláním upomínky společnost požadovat může, ale je nutné uplatnit korektiv účelně vynaložených nákladů a přiměřenosti.
Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností.