Společnost


Pratenorm s.r.o.

Počet nahlášených stížností:342
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

46%
54%
Toto skore je založeno na 49 stížnostech.

#47027Poplatek 7700 za registraci

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 22 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.12.2020, před 4 lety

Vojtěch Žižka

Znění stížnosti

Dobrý den.
Chci se vyjádřit k emailu který mi dnes ráno přišel do mailu.
Před 3 měsíci jsem sháněl ke koupi byt. Zaregistroval jsem se do několika portálů, včetně www.vyhledani-nemovitosti.cz nebo www.milionovy-prodej.cz
Po 3 měsících od registrace, kdy jsem stále neobdržel email se schválením registrace, kde je uvedeno mé jméno, adresa na které jsem pobýval, a email mi přišel email s žádostí o provedení platby za uhrazené služby v hodnoté 7700. Ano má chyba byla, že jsem si nevšiml malého dodatku pod tlačítkem registrovat se, kde bylo napsáno a cituji přesně ,, Odesláním poptávky učiníte registraci, která je zpoplatněna a souhlasíte se zpracováním osobních údajů a se zněním smluvních podmínek.’’
Chápu, že na toto může tato úžasná společnost reagovat jako ,,seznámení s podmínkami’’ a tímto se může bránit, naopak si myslím, a věřím, že nejsem sám co tvrdí, toto spořádaná a slušná firma nedělá, a pokud jim tak záleží na pomoci klientům, měla by je informovat především co tyto kroky představují. Četl jsem několik stížností, kde nejmenovaná paní firmu nazývala ,,šmejdy’’ atd, a firma Centrum aukcí hned obepisovala právníky, a zkoumala kroky jak z toho vytěžit.. toto by se řešit mělo, ale ne ve prospěch této firmy. Prosím o vyjádření DTestu k potřebným krokům, bez informace, že zákazník byl seznámen s podmínkami. Toto přeci není lidské. Díky


Produkt

Vyhledávání nemovitosti


Požadované řešení

Zrušení platby a ukončení smlouvy pokud už ukončená není


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.12.2020 16:47, před 4 lety

Nejedná se o standardní způsob informování o ceně, neboť k jejímu zjištění musí spotřebitel vynaložit zbytečně mnoho mezikroků, avšak informování o placeném charakteru služby je dle našeho názoru uveden v souladu se zákonem, byť doporučujeme uvádět cenu přímo a bezprostředně.

Z jednoho místa stížnosti vyplývá, že spotřebitel neobdržel e-mail o potvrzení registrace. Pokud je potvrzovací e-mail nezbytný k tomu, aby spotřebitel mohl následně na portálu fungovat, prohlížet si nabídky, zadávat preference atp., a společnost mu tento potvrzovací e-mail nezašle, nemá podle nás nárok na to, aby mohla požadovat zaplacení kupní ceny za službu, kterou spotřebiteli vůbec neumožnila čerpat.

Z toho, že nebyl spotřebiteli zaslán potvrzovací ani e-mail, dovozujeme, že mu nebyly během této doby poskytnuty ani jiné služby. Pokud služby nelze čerpat samovolně a je nutná kooperace společnosti, tzn. služba je "poskytována" v právem slova smyslu (např. zasílání informací, různých dokumentů, provádění vyhledávání nemovitosti podle preference spotřebitele atp.), pak má spotřebitel povinnost hradit registrační poplatek zásadně tehdy, je-li mu služba opravdu poskytována.

Nad rámec stížnosti dodáváme, že pasáž obchodních podmínek "[...] Registrační poplatek, který není odměnou, ale poplatkem činí 7.700,-Kč je splatný do 90 dnů od data registrace do systému www.vyhledani-nemovitosti.cz" nic nemění na tom, že ze zákona i z principů závazkového práva plyne, že je-li podnikateli poskytnuto určité plnění (zpravidla peníze), má povinnost poskytnout spotřebiteli protiplnění (zpravidla výrobek nebo službu). Rozlišení poplatku od odměny tak nedává dobrý smysl. Kdyby poplatek nebyl odměnou za poskytnutí protiplnění, byl by v souladu s § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, bezdůvodným obohacením.

Byla-li služba poskytnuta, lze výši odměny podrobit "testu přiměřenosti" dle § 1793 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
7.1.2021 00:59, před 4 lety

Dobrý den pane Žižko, informaci o ceně máte na webu na několika dostupných místech v číselné podobně, nad registračním a pod registračním formulářem máte informaci o zpoplatnění služby. Žádný potvrzovací email o akceptaci registrace není nutný a v praxi není námi používán. Služba je aktivována Vaší registrací a poté již Vám jsou odesílány nabídky nemovitostí dle Vašeho požadavku. Pane Žižko, napište nám kolik jste od nás dostal vyhledaných nemovitostí, pokud zde napíšete pravdu, jsme ochotni jednat o splátkovém kalendáři. Ohledně označení odměna, registrační poplatek, cena, tak toto označení vychází přímo z doporučení ČOI.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.2.2021 21:55, před 4 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
7.2.2021 14:09, před 4 lety


Vojtěch Žižka

Hodnocení: