Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#47034Úmyslné zadržování zboží

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 9 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.12.2020, před 4 lety

Radek Chalupa

Znění stížnosti

Dobrý večer,

dne 7.12 jsem prováděl svou objednávku ve společnosti Alza.cz na více produktů, zaplatil jsem kartou a zvolil způsob doručení "Nejvýhodnější doručení domů". Bylo mi přislíbeno dodání zboží do 11.12. 8-20h. Dne 10.12 (beru to, jsme jen lidi) mi bylo oznámeno, že se objednávka opozdí a dostal jsem nové datum 15.12. Dne 11.12 mi přišla mail o tom, že při přepravě došlo k poškození zboží, na to jsem výslovně reagoval, že nechci čekat na nové, ať mi vrátí peníze za uvedené zboží (vráceno,vpořádku). Dne 14.12 jsem volal na dopravce, ten mi sdělil, že Alza stále nedodala zboží - volám tam, tam je mi sděleno, že v nejbližší době bude provedeno, že zboží přijde 15.12 - nepřišlo. Volám na dopravce opět - Alza nedodala. Na alze mi nejsou schopní říct nic krom "urgujeme, nevím". Od jedné operátorky jsem se konečně dozvěděl, že nějaké zboží nemuselo být skladem, že takto kvůli tomu Alza zadržuje mou objednávku, ale že vidí, že vše,co jsem objednával ještě v době objednávky skladem bylo. Chci tedy informaci, které zboží přesně chybí v mé objednávce - nejsou schopni mi to sdělit Každý stále urguje, ale nic z toho. Chci kontakt na někoho kompetentnějšího, ať mi sdělí informace k mé objednávce - jeden operátor přislíbí, že mi zavolá, nic se nestalo, druhý řekne, že kontaktuje pouze e-mailem - nestalo se. Rád bych měl jen svou objednávku, jelikož se jedná o dary pro rodinu k Vánocům.


Produkt

Objednávka produktů na internetovém obchodě Alza.cz


Požadované řešení

Dodání zboží, případná informace, abych si zboží dojel vyzvednout, pokud by to bylo rychlejší a v neposlední řadě vysvětlení, proč každý operátor tvrdí něco jiného nebo strojové urguji,nevím.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.1.2021 09:37, před 4 lety

Uhradil-li spotřebitel kupní cenu za zboží, má prodávající povinnost dodat zboží ve sjednaném termínu a na určené místo. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok odstoupit od smlouvy dle ustanovení § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a žádat vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.

Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
25.1.2021 18:20, před 4 lety

Dobrý den,

děkuji za posouzení.

V tomto případě jsem situaci prověřoval a tato byla vyřešena nakonec vystavením dobropisů a jejich proplacení zákazníkovi. Pevně věřím, že je tedy vše v pořádku.

S přáním hezkého dne, Martin, péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.1.2021 07:03, před 4 lety

Stížnost tedy přeřazujeme na spotřebitele a žádáme jej o potvrzení informace a popřípadě uzavření případu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.2.2021 15:31, před 4 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
25.2.2021 16:20, před 4 lety


Radek Chalupa

Hodnocení:

Komentář: Dobrý den,

dobropisy byly skutečně proplaceny, nicméně podotýkám, že společnost Alza se v této věci dopustila porušení paragrafu (§ 1832) a ač by se dalo polemizovat o tom, že se firma řídila odstavcem 4:

"Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, podnikatel není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží podnikateli odeslal." -

tak se bohužel vymlouvat nemůže, neboť jsem dobrovolně podepsal čestné prohlášení, že zboží nedorazilo a kdyby ano, tak jej nebudu přijímat. I přes mou veškerou snahu a spoluúčast (návštěvy poboček) jsem si dobropisy musel vyhádat po stovkách dlouhých minut na lince s operátory, kteří umějí jen pár naučených vět stále dokola.

Tohle jednání se rozhodně nedá nazvat "Customer Care" a společnost si tu jedničku na trhu určitě nezaslouží.

S přáním hezkého dne