Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na objednávku zboží (uvedeného jako „skladem“ tedy k expedici do 1-4 dnů dle jejich obchodních podmínek) jsem čekala 2 týdny (od 29.11. do 14.12.) a nakonec ji samotný obchodník stornoval, když jsem se ozvala s dotazem na dodání a případnou kompenzaci. Jsem si jista, že zboží skladem k odeslání nebylo, obchodník čekal, až začnu objednávku urgovat a pak ji raději stornoval. Domnívám se, že jde o typické klamání zákazníka.
Monbana Trésor de Chocolat bílá čokoláda 500g, Bristot Cioccobon horká čokoláda bílá 1 kg, sušená syrovátka 3000g vanilková + šejkr.
omluva a dostatečná kompenzace za čekání i způsobené nepříjemnosti, aktualizace dostupnosti inzerovaného zboží, případně varování ostatních zákazníků před tímto obchodníkem
|
Tweet |
Byla-li prodejcem učiněna nabídka určitého zboží, ale prodávající slibované zboží vůbec neměl v úmyslu dodat (v odpovídajícím množství a včas) a celá akce měla sloužit pouze k nalákání zákazníků na jeho ostatní nabízené zboží nebo služby, mohlo by takové jednání naplňovat znaky tzv. vábivé reklamy, která je zakázanou obchodní praktikou dle přílohy č. 1 k zákonu 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Tuto skutečnost si může ověřit příslušný krajský živnostenský úřad. V případě porušení tohoto zákazu hrozí prodávajícímu pokuta. Spotřebitel může podat podnět přímo krajskému živnostenskému úřadu.
Odstoupit od smlouvy (stornovat objednávku) je možné jen z důvodů předvídaných zákonem nebo smlouvou. Obecně platí, že prodlení ze strany podnikatele zakládá možnost odstoupení ze strany spotřebitele, nikoliv ze strany podnikatele. Pokud je tedy podnikatel v prodlení, obecně není oprávněn objednávku bez dalšího stornovat, ale naopak by se měl pokusit o co nejvčasnější dodání, byť by bylo učiněno po termínu.
Došlo-li k odstoupení od smlouvy ze strany podnikatele bez relevantního právního důvodu, jedná se o porušení smluvní povinnosti. Vznikla-li tímto porušením škoda, má spotřebitel dle § 2913 občanského zákoníku nárok na její náhradu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.