Počet nahlášených stížností: | 707 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 14 |
Dobrý večer
12.5 jsme u Vodafonu zakoupili telefon SONY XPERIA E1.Telefon se cca po měsíci užívání začal zasekavat,vypínat,nebylo slyšet volajícího.28.7 se nesl na reklamaci s tím,že jsme pozadovaly výměnu za jiný.Ve Vodafonu se nám bohužel vysmaly,že taková možnost neexistuje a za musí být tři stejné nebo čtyři různé reklamace.Po měsíci tel vrátily a od září opět stejné závady.Opět jsme zadaly aby tel vyměnily za jiný,opět nás slečna odpalkovala ze taková možnost není.Kontaktovaly jsme přímo reklamace Vodafone a dnes přišel email,že máme nárok pouze na další reklamaci....Ale proč platit za něco co nefunguje a tel.má evidentně skryté vady.
Dekujem za radu
Benešová
SONY XPERIA E1 IMEI :35294706-647495-4
Výměna zařízení,nebo odstoupení od smlouvy
|
Tweet |
Ustanovení § 2169 občanského zákoníku stanovuje nároky spotřebitele v případě nesplněné jakosti při převzetí následovným způsobem: Spotřebitel může požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.
Pokud spotřebitel uplatňuje reklamci pro třetí stejnou vadu, která se objevila po opravě, může v souladu s § 2169 odst. 2 občanského zákoníku uplatnit nárok na odstoupení nebo může požadovat výměnu. Podmínkou je, že spotřebitel nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě. Prodávající je oprávněn existenci vady posoudit, ale pokud reklamaci uzná, je pro něj nárok zvolený spotřebitelem závazný.
K tomu lze doplnit, že prodávající je povinen dle § 13 zákona o ochraně spotřebitele spotřebitele řádně informovat o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění práva z vadného plnění, spolu s údaji o tom, kde lze reklamaci uplatnit.
Hezký den, paní Benešová,
mrzí mě, že máte s telefonem koupeným u nás potíže a chápu, že není příjemné ho reklamovat znovu.
Zjistil jsem, že jste už kontaktovala naše Reklamační oddělení, kolegové vám odpověď posílali e-mailem 21. října 2014. Naše vyjádření je v tomto ohledu konečné, při reklamaci samozřejmě postupujeme podle platných zákonů.
S pozdravem
Ondřej Ullmann
Péče o zákazníky
Vzhledem k tomu, že spotřebitel již nevyužil možnosti reagovat, stížnost tímto uzavíráme.