Počet nahlášených stížností: | 382 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Chci podat stížnost na firmu ComGate Payments a.s. kvůli podvodnému jednání. Bez mého vědomí byla dne 12.12.2020 z mého mobilu odeslána SMS zpráva ve tvaru „VYCISTI 339256 Zastavit spam a reklamy“ na číslo 90309. Následně mi byla naúčtována u operátora T-mobile částka 99,- Kč za SMS - platební služby, a z telefonního čísla 90309099 jsem obdržela SMS s potvrzením platby pro službu Silentium a odkazem kde najdu své přihlašovací údaje. Nikde jsem se nepřihlásila, ani jsem o žádnou službu nežádala! Na internetu jsem zjistila, že jsou stovky stejně postižených lidí, kteří přišli i o tisíce korun. Dokonce se dějí roky tyto: jak je uvedeno ve Vyjádření dTestu „agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele“. To nedokáže nikdo tyto šmejdské praktiky zastavit a potrestat?
Vrátit neoprávněně naúčtovanou částku 99,- Kč
|
Tweet |
Předně spotřebitele upozorňujeme, že společnost ComGate Payments, a.s., je v případě těchto plateb pouze technickým zprostředkovatelem. Problematického jednání se tedy dopouští poskytovatel služby, resp. prodávající, který touto cestou inkasuje platbu. Společnost ComGate Payments, a.s., však ráda poskytne spotřebitelům součinnost při řešení reklamace a při komunikaci s konkrétním poskytovatelem služby (prodávajícím).
Následující vyjádření se tedy týká poskytovatele služby (prodávajícího), nikoli toho, kdo technicky zajišťuje platbu. Stížnost však ponecháváme společnosti ComGate Payments, a.s., k vyjádření, aby mohla spotřebiteli poskytnout součinnost s řešením problému.
Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že poskytovatel služby porušil povinnost uloženou mu zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad s podnětem, že byl porušen zákon. Více o podání podnětu je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/. Spotřebitel může také žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.
Užitečné informace nalezne spotřebitel taktéž na webové adrese: http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/reklamace-sluzeb-hrazenych-pres-plat-mobilem
Tyto a podobné stížnosti jsou směrovány ze strany klienta na společnost ComGate payments, která je technickým zprostředkovatelem technického řešení. Šablonová komunikace, kterou volíte směrem k zákazníkovi není v tomto případě v pořádku a rád bych Vás touto cestou vyzval k úpravě komunikace, případně směrování stížnosti pro řešení reklamace na společnost, která dané sms poskytla. Nejedná se o jednu společnost, ale předmětem řešených reklamací na tomto portálu je běžně několik společností, které směrujete k nám.
Rádi nabídneme klientovi součinnost při řešení reklamace a o komunikaci s danou společností se postaráme za zákazníka.
Prosím o nápravu komunikace pro budoucí případy nebo směrování komunikace a vyjádření k reklamaci na danou společnost.
Děkuji Vám.
V návaznosti na vyjádření společnosti jsme upravili vyjádření, aby z něj byly dané okolnosti zřejmé. Stížnost přeřazujeme zpět na společnost, aby měla možnost reagovat.
Dobrý den, společnost ComGate payments je pouze technickým zpracovatelem řešení platby formou sms.
Je potřeba reklamovat danou částku přímo u společnosti u které platba proběhla. Pokud chcete, obraťte se na naší zákaznickou linku: telefon: 228 224 267 (Po-Pá 08:00 – 18:30 hod), můžeme reklamaci vyřešit za vás a částku vám rovnou vrátit.
Pěkný den, tým ComGate payments
Dobrý den, společnost ComGate payments je pouze technickým zpracovatelem řešení platby formou sms.
Je potřeba reklamovat danou částku přímo u společnosti u které platba proběhla. Pokud chcete, obraťte se na naší zákaznickou linku: telefon: 228 224 267 (Po-Pá 08:00 – 18:30 hod), můžeme reklamaci vyřešit za vás a částku vám rovnou vrátit.
Pěkný den, tým ComGate payments
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.