Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednaná židle do nemocnice, opěrka se zasekla, nelze závadu odstranit.
V e-mailové komunikaci mi při reklamaci odpovídají, že označení židle na stránkách zařazenou v kategorii 24/7 ( nepřetržitý provoz),lze používat jen 8 hodin denně v kanceláři. Uvedeno v přiloženém návodu výrobce,který nám odeslali až po reklamaci. ALBA Dispoz uvádí na stránkách pro 24 hodinový provoz.
ALX030-03, kancelářská židle ALBA Kent Šéf, nosnost 160 kg, záruka 5 let
vrácení židle a zápočet na uhrazenou fakturu 5 350,49 korun.
|
Tweet |
Zboží má patrně vadu ve smyslu § 2161 odst. 1 občanského zákoníku. Pokud věc nemá deklarované nebo sjednané vlastnosti, může kupující v rámci uplatněné reklamace požadovat dle § 2169 občanského zákoníku primárně dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud je ale možné věc jednoduše opravit nebo vyměnit nějakou její součást bez zbytečného odkladu, mají tyto způsoby vyřízení reklamace přednost. Jestliže není možná ani jedna z uvedených variant, má kupující právo od smlouvy odstoupit.
Dodání návodu v českém jazyce je povinností prodávajícího, kterou mu ukládá zákon o ochraně spotřebitele. Jeho nedodání je správním deliktem. Tím spíše prodejce nemůže reklamaci zamítnout s tím, že židle věc byla používaná v rozporu s návodem, který ani nedodal.
Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Pokud zamítnutí reklamace bylo opřeno jen o to, že nebyl respektován prodejcem nedodaný návod k použití, nejedná se podle našeho názoru o řádné vyřízení reklamace, neboť její zamítnutí není fakticky ničím právně relevantním zdůvodněno. V takovém případě - kdy reklamace není ve 30denní lhůtě řádně vyřízena - má spotřebitel nárok odstoupit od smlouvy.
Reklamovat zboží lze i prostředky umožňujícími dálkovou komunikaci. Lhůta v těchto případech běží ode dne uplatnění reklamace prostředkem umožňujícím dálkovou komunikaci; při případné přepravě zboží se lhůta staví po dobu této přepravy.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.