Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
1. Dne 19. 6. 2020 jsme prostřednictvím společnosti eSky zakoupili zpáteční letenky do Larnaky v ceně 8.047,60, včetně dalších služeb byla uhrazená částka 8.6790,40 Kč. Číslo objednávky 3100554973, číslo rezervace 95748938 rezervace letenky č. 4PRWST. Letecká společnost Austrian Airlines.
2. Dne 29. 7. 2020 nám společnost eSky e-mailem oznámila změnu času příletu. Let z Vídně do Prahy ve 20:00 hodin byl trvale zrušen (lze dohledat v letovém řádu), nabízený spoj odlétal z letiště Vídeň až druhý den v 6:40 hodin, čímže se let z Larnaky do Prahy prodloužil o 11 hodin. To je vzhledem k našemu věku (76 a 74 let) naprosto nepřijatelné (takové letenky bychom nikdy neobjednali), a proto jsme obratem oznámili prostřednictvím formuláře na stránkách í společnosti eSky, že let rušíme. V této době se rovněž změnily podmínky pro vstup na území Kyperské republiky z důvodu zhoršující se epidemiologické situace. Od té doby s námi nikdo nekomunikoval, telefonická linka uvedená na kupní smlouvě měla po celou dobu pouze oznámení, že je mimo provoz. Až když jsme si dovolili kontaktovat pojišťovnu Colonnade, ozvala se dne 7. 8. 2020 „Magdalena“, která nám za tuto odvahu vyčinila a sdělila, že „firma eSky procesuje návrat prostředků“. Rovněž nám firma sdělila, že peníze budou vráceny, až tak učiní letecká společnost, která má netypický účetní systém a proto vše trvá déle.
3. Obrátili jsme se proto dne 7.8 2020 na leteckou společnost Austrian Airlines, kde jsme získali informaci o tom, že letenky jsou sice zrušené, ale o návrat prostředků zatím společnost eSky nepožádala. Jakmile tak na předepsaném formuláři učiní, budou jí peníze zaslány na účet. O nějakém netypickém účetním systéme, nepadlo ani slovo.
4. eSky (dle jejich sdělení) požádala o vrácení peněz leteckou společnost až na základě našich četných urgencí o vrácení, nikoliv z vlastní iniciativy. Sdělení o „netypickém“ účetním systéme letecké společnosti považujeme za zavádějící, neboť všechny účetní systéme dle normy EU musí být jasné a průkazné.
5. Vzhledem k tomu, že firma eSky má v obchodních podmínkách, že do 7 dnů od získání peněžní částky od dopravce ji převedete na účet klienta, požádali jsme proto, aby částku, kterou jsme na základě objednávky. 95748938 společnosti eSky uhradili, převede zpět na náš účet, ze kterého byla platba uskutečněna, nejpozději do 15. 9. 2020.
6. 15. 9. 2020 jsme peníze zpět neobdrželi, proto jsme si se společností vyměnili další e-maily (to je jediná možná komunikace), ve kterých jsem opakovaně žádal o vrácení peněz a oni se opakovaně vymlouvali na leteckou společnost, covid, apod.
7. 18. 11. 2020 jsme obdrželi nabídku, že nám bude vrácena peněžní částka buď do elektronické peněženky, nebo tradiční formou převodem na účet. Vzhledem k našemu věku jsem zvolil vrácení peněžní částky, která dle sdělení firmy esky měla být vrácena snížena o 1.174,74 Kč do 28 dní tj. do 16. 12. 2020. D dnešního dne částka na účet připsána nebyla.
zpáteční letenky na Kypr rezervace letenky 4PRWST
Okamžité vrácení částky snížené o storno poplatek, tj. 7327,60 Kč zpět na účet, ze kterého byla částka uhrazena.
|
Tweet |
Z obsahu stížnosti vyplývá několikeré prodlení termínů pro vrácení plateb, na kterých se společnost shodla se spotřebitelem, resp. k vrácení plateb v těchto termínech se zavázala. Přitom dle § 3 odst. 2 písm. d) občanského zákoníku platí, že daný slib zavazuje a smlouvy mají být plněny.
Je zjevné, že se společností spotřebitel již několikrát bezvýsledně jednal. Proto je možné využít i institut tzv. předžalobní výzvy dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Spotřebitel má nárok na vrácení prostředků ve formě, v níž je společnosti poskytl. Platil-li spotřebitel v penězích, je společnost povinna mu částku vrátit v penězích, nedohodnou-li si strany výslovně jiný způsob (voucher apod.).
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Polsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: esc@coi.cz
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.