Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#47079Neuznaná reklamace - naúčtování reklamovaného zařízení.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 13 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.12.2020, před 4 lety

Ondřej Šimák

Znění stížnosti

Dobrý den,
během května byla nahlášena na linku O2 porucha televizního a internetového signálu - nakonec byla domluvena návštěva technika. Dne 25.5. technik dorazil a po několika testech vyměnil "koncové zařízení"(nový router nainstaloval,a starý který byl v záruce si odvezl).Po několika měsících kdy se neprojevilo zlepšení, se situace opakovala - nahlášení poruchy, příjezd technika, výměna "koncového zařízení", odvoz starého.V obou případech byl podepsán zakázkový list ve kterém bylo výslovně napsáno "Reklamace KZ" a pole "Kalkulovaná cena" bylo proškrtnuto.
Ve vyúčtování ze dne 7.11.2020 nám ale bylo naúčtováno nové koncové zařízení za 3312Kč.
Dne 10.11.2020 jsme podali O2 reklamaci na toto vyúčtování.
Dne 8.12.2020 nám tato reklamace byla zamítnuta s tím že jsme podpisem ZL souhlasili s touto cenou.
Zásadně nesouhlasíme s tímto postupem, kdy technik odvezl zařízení a předal nám nové a O2 nám toto nové zařízení naůčtovala i přesto že je výslovně v ZL uvedeno že jde o reklamaci.


Produkt

O2 TV Spolu - internet, O2 T,


Požadované řešení

Vrácení účtované částky 3312Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.1.2021 15:11, před 4 lety

Reklamaci provádí zásadně prodávající, přičemž tak činí vždy bezplatně. Má-li být oprava zpoplatněna, musí o tom být spotřebitel jasně a srozumitelně informován, vždy ještě před provedením případné opravy. Je-li na 'zakázkovém listu' napsáno 'Reklamace koncového zařízení', nelze mít za to, že byl spotřebitel řádně informován o tom, že se nejedná o bezplatnou reklamaci.

Takováto praktika, kdy je na dokument s názvem 'Reklamace koncového zařízení' umístěna úplatná smlouva o dílo, je nevhodná a spotřebitele mate.

Z obsahu stížnosti navíc plyne, že ani podpisem pod 'zakázkový list', se spotřebitel nezavázal k nákupu koncového zařízení, neboť cena byla dle slov spotřebitele proškrtnuta.

Vyúčtování je z výše uvedených důvodů možné reklamovat. V případě, že společnost reklamaci zamítne, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.

Pokud již lhůta uplynula, lze se rovněž bránit civilní žalobou.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
28.1.2021 15:30, před 4 lety

Dobrý den, pane Šimáku,

děkuji za Váš podnět. Dle kontroly byl požadavek dne 8.12.2020 předán opětovně kolegům z oddělení reklamací a reklamaci byla uznána.

Informace o vyřízení reklamace byly zaslány dne 7.1.2021 majitelce a byl vystaven opravný dobropis na částku 3 312 Kč pod VS 3261033092.

Za nepříjemnosti se ještě jednou moc omlouvám.

S pozdravem Ing, Václav Pospíchal, Guru pro Social Media O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.2.2021 19:06, před 4 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.3.2021 16:03, před 4 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.