Počet nahlášených stížností: | 14 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
NĚKOLIKRAT SEM URGOVAL VRACENÍ ČASTKY 27980KČ ZA DOVOLENOU V ČERNA HORA 11.7-18.7.2020 JE MI 66LET POŘAD SE JEN OMLOUVAJI DOVOLENOU SEM ZAKOUPIL PŘES ZAJEZDY .CZ REZERVAČNI č.1940084 ČERNA HORA -ULČINJ NAZEV ZAJEZDU ADA BOJANA-DOTOVANE POBYTY 50+ DĚKUJI ZA KLADNE VYŘIZENÍ ŠKACHA FRANTIŠEK
VRACENÍ ČASTKY ZA ZRUŠENOU DOVOLENOU 11.7.-18.7.2020 ČERNA HORA -ULCINJ REZERVAČNÍ č.1940084 ZAKOUPENO PŘES ZAJEZDY .CZ
PROSIM VAS SEM DUCHODCE 66LET NEVIM CO BUDE PŘIŠTI ROK MOJE ZDRAVÍ NEJNI NEJLEPŠI TAK CHCI VRACENÍ CELE ČASTKY 27980KČ. NE VOUCHR JAK MI NABIZEJÍ DĚKUJI ŠKACHA
|
Tweet |
Ustanovení § 2536a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, zakotvuje povinnost pořadatele vrátit při odstoupení od smlouvy (nerozhodné je, zda od smlouvy odstoupil sám pořadatel nebo spotřebitel) spotřebiteli peněžní prostředky do 14 dnů od odstoupení od smlouvy o zájezdu.
Byla-li doba vymezená pro navrácení peněžních prostředků překročena, jedná se tzv. bezdůvodné obohacení ve smyslu § 2991 občanského zákoníku. Ten, kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, má povinnost ochuzenému vydat, oč se obohatil.
Prodávajícího je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.