Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
Dobrý den,
23.11.2020 jsem objednala zboží - objednávka 428929307, platební podmínka - platba předem, částka ve výši 2 656,-Kč připsána na účet společnosti Alza.cz 24.11.2020.Od té doby jsem nedostala žádnou informaci, zda a kdy zboží obdržím, po nějaké době jsem sama začala sledovat pohyb objednaného zboží. Přes několik urgencí jsem nedostala žádný termín dodání, ani mi nebyly vráceny peníze.
Od 9.12.2020 jsem podle sledování objednávky zjistila, že zboží bylo vráceno zpět na sklad Alza, aniž by mě opět někdo informoval, že objednané zboží nedorazí. Na základě tohoto zjištění jsem telefonicky zažádala o vrácení peněz zpět na účet. Bohužel, dodnes nemám ani vystavené storno objednávky, ani žádné vysvětlení, z jakého důvodu jsem zboží nedostala a samozřejmě ani peníze, které požaduji vrátit v co možná krátké době, jelikož na účtu Alza.cz je mám již měsíc.
Ze strany operátorky na telefonu, kdy je uvedena pouze 1 linka nedostanu žádnou informaci a jsem vyzvána k trpělivosti.
Nedoporučuji po této zkušenosti k objednávání zboží využívat.
Věra Čechová
jedná se o objednávku 428929307, přwedmětem byly vánoční dětské dárky - stavebnice Lego
O dodání zboží v objednávce již nemám po této velice neblahé zkušenosti zájem a požaduji vrátit peníze zpět na účet
toho bohužel nemohu prostřednictvím operátorek dosáhnout a jiný kontakt není nikde uveden
jedná se o částku 2 656,-Kč, kterou drží Alza.cz na svém účtu již měsíc i přes to, že zboží má zpět na skladě
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží prodávající nedodá v tomto termínu, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Pokud by spotřebiteli vznikla kvůli tomuto porušení smluvní povinnosti ze strany společnosti škoda, mohl by žádat po společnosti náhradu této škody. Musel by však prokázat, že mu škoda vznikla, a že důvodem vzniku škody bylo porušení smluvní povinnosti ze strany prodávajícího.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
děkuji za Vaše vyjádření.
V tomto případě již byly vystaveny dobropisy a tyto také zákaznici finanční prostředky proplaceny.
Věřím, že nyní již tedy bude vše v pořádku.
S přáním hezkého dne, Martin, péče o zákazníky
Stížnost tedy přeřazujeme na spotřebitelku a žádáme jí o potvrzení informace a uzavření případu.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.