Počet nahlášených stížností: | 432 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 4 |
Objednala jsem si a zaplatila zboží 27/11 pro dcerku k vánocům - zboží nedorazilo - opakovaně jsem společnosti psala maily, volala (mobil uvedené na faktuře je neexistující), dnes jsem si do vyhledávače zadala název firmy a čtu samé stížnosti o jejich podvodném jednání již od roku 2014 - jak je možném, že stále fungují, že policie nejedná. V jednom z příspěvku je napsáno, abych napsala na policií Praha 1 nebo Policii v Humpolci - to jsem zatím neučinila, nemám s takovou situací žádnou zkušenost.
tepláky 499,-, tričko 249,-, hodinky 199,- a drobnosti - celkem zboží za 1.392,-
Dodání zboží nebo vrácení peněz.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
V případě, kdy lze usuzovat, že nedodávání zaplaceného zboží není u daného e-shopu výjimečné, lze zvážit podání trestního oznámení. K případné trestní odpovědnosti pro trestný čin podvodu, popř. pro trestný čin poškozování spotřebitele se vyžaduje způsobení škody nikoli nepatrné (alespoň 5000,- Kč), je-li více poškozených způsobená škoda podnikatelem se sčítá. Trestní oznámení může spotřebitel podat na všech služebnách Policie ČR nebo na státním zastupitelství, a to písemně nebo ústně do protokolu. V rámci trestního oznámení je vhodné požádat úřady o informaci, jak bylo s oznámením naloženo. V této fázi je také vhodné vznést požadavek na náhradu škody vůči pachateli.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Navíc dodáváme komentář, který nám zaslala spotřebitelka skrz e-mailovou komunikaci:
"Dobrý den,
Děkuji za podrobné informace.
Několikrát jsem urgovala zboží popř. vrácení peněz – prodejce mi odpověděl, že obchodní partner, kde objednali, špatně vyřídil moji objednávku, zda trvám na objednávce, odpověděla jsem, že ano.
Poté přišla odpověď, že zásilku ztratila česká pošta, že řeší pojistnou událost a zboží mi objednají znovu. Zase se nic nedělo.
Znovu jsem jim napsala, tentokrát, že budu kontaktovat policii a hlásit to jako podvod, aby mi vrátili peníze nebo dodali zboží. Přišla odpověď, že zboží již není možné dodat a ať jim pošlu číslo účtu, že vrátí peníze, které minulý týden opravdu vrátili.
Jednání bylo dost nepříjemná a hlavně pro mne nová zkušenost. Bohužel si myslím, že to ovlivní moje nákupy přes internet. Myslím, že nejsem jediná, která má špatnou zkušenost a bohužel to pocítí i ti čestní obchodníci.
Moc Vám děkuji za pomoc!"