Počet nahlášených stížností: | 106 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Vážení byli jsme ve čtvrtek reklamovat rozbitý vysavač Eta, který jsme zde zakoupili před necelými 5 měsíci. Prodavač co nás obsluhoval byl hned o počátku velice arogatní a jediné co nám nabídl, byla oprava.A to ještě se slovy, že jsme ten vysavač museli upustit na zem. Když jsme chtěli vysavač vyměnit, že již k němu nemáme jako k výrobku důvěru, bylo nám prodavačem řečeno, že na to nemáme právo a toto právo má prý spotřebitel jen na věc do 6 měsíců od koupě po té co tuto věc pouze jednou použil.Když jsme mu řekli, že se tedy obrátíme na ČOI nechtěl už s námi reklamci už řešit vůbec, ať si to prý tedy odneseme domů. Pak jsme si ještě od něj vyslechli, aby jsem já osobně na něj neštěkala, opravdu super chování k spotřebiteli. Přitom já osobně se nikdy nesnižuji na úrověň nadávajícího člověka. Uvedli jsme i případ Globusu kde jsme v měsíci září reklamovali měsíc starou rychlovarnou konvici a kde byl přístup jiný, okamžitě nám nabídli buď výměnu zboží, nebo vrácení peněz. Na to prodavač odpověděl, že to je věco Globusu jak vyřizuje reklamce a že oni to vyřizují takhle. Buď berte servisní opravu nebo nic !!!
vysavač ETA 0439 90000 BRILANTO 2v1
Reakce prodejce měla být taková, že měl výrobek vyměnit za nový, nebo vrátit peníze.
|
Tweet |
Prodávající je povinen zboží do reklamace přijmout a vytýkanou vadu odborně posoudit. Při zamítnutí reklamace je povinný vystavit spotřebiteli písemné odůvodnění reklamace.
Pokud byla vada posouzena a prodávající vystavil spotřebitelce reklamační protokol s odůvodněním, se kterým spotřebitelka nesouhlasí, bylo by nutné rozporovat odůvodnění znaleckým posudkem, pokud se společností nebude dosaženo jiné dohody. Seznam znalců je na www.dtest.cz/soudni-znalci nebo na www.juctice.cz. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitelky, má právo na řádné vyřízení reklamace a úhradu znalečného. U obuvi je důležité přihlédnout k intenzitě jejího používání a její údržbě.
Jednalo-li se o reklamaci, která byla uplatněna ve lhůtě do šesti měsíců od převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku by měl provést prodávající, pokud by reklamaci zamítal. V takovém případě může spotřebitel požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady.
Společnost HP TRONIC Zlín, spol. s r.o. byla o podaných stížnostech informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.