Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
U firmy jsme si objednali nová okna a parapety do bytu, který rekonstruujeme. Když okna přijela, byla jiných rozměrů než bylo ve smlouvě, po dalším přeměření se zjistilo, že ani rozměry ve smlouvě nejsou správné. Bylo provedeno nové zaměření, okna přijela za další měsíc. Byla ve správných rozměrech. Zjistilo se, že jeden z vnitřních parapetů je poškrábaný a jeden venkovní parapet je špatné velikosti. Vnitřní parapety měly být 4, doposud máme jen 2. A venkovní parapet, který byl špatně zaměřen nám už dodávají na čtvrtý pokus. Firma nabídla 5% slevu, jak je ve smlouvě za prodlení dodávky parapetů. Odškodné za zdržení celé naší rekonstrukce však nechce uznat. V bytě nám po dobu než dorazila nová okna zůstala ta špatně zaměřená, bohužel byla malá a do bytu táhlo, kuchyňské okno bohužel bylo tak malé, že na místo museli poskládat naše staré okno, které předtím vytrhli, ale to už bylo na několik částí a hrozilo vypadnutí. Bohužel do těchto podmínek nemohla být nainstalována dřevěná podlaha a vestavný nábytek, kdy kuchyňské okno je i součástí linky. Firma se hájí tím, že jsme v bytě mohli bydlet a dodělat rekonstrukci a okna posadit do hotového bytu. Bohužel toto nebylo možné a my museli o měsíc navíc platit pronájem a sklad našich věcí a další náklady.
plastová okna
Navrhovala jsem, aby částka, kterou máme doplácet už nedoplatíme a tím se vyrovnáme, i když naše náklady byly vyšší.
|
Tweet |
Uhradil-li spotřebitel kupní cenu za zboží, má prodávající povinnost dodat zboží ve sjednaném termínu a na určené místo. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok odstoupit od smlouvy dle ustanovení § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a žádat vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky, podnikateli vzniká nárok na vrácení dodaného zboží.
Pokud prodlením, což je porušení smluvní povinnosti, vznikla spotřebiteli škoda, může ji po podnikateli požadovat v souladu s § 2913 občanského zákoníku.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.