Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
U společnosti A je to s.r.o. (jak výstižný název) jsem zakoupil model dálkově ovládaného auta s označením Monster Truck Terminator dne 23.6.2014. Již 1.7.2014 jsem auto reklamoval s tím, že nejde nabít baterie. Baterie mi byla bezplatně vyměněna. Druhý den, 2.7.2014 jsem byl opět reklamovat auto s tím, že baterie vydrží pouze několik minut a je cítit kouř z motorové části. Přesně po 30 dnech mi bylo posláno auto zpět s tím, že se "reklamace neuznává, jedná se o servis, model je značně opotřebován se známkami bourání, nezvládnutí pilotáže, způsob řízení nepřizpůsoben jízdním vlastnostem auta (přehřátí motoru a regulátoru)".
S tímto jsem nesouhlasil a dne 18.9.2014 jsem, po předchozím telefonickém rozhovoru s majitelem společnosti, zaslal doporučený dopis s dodejkou.
Z dopisu uvádím
Ve vyjádření Vaší firmy k zamítnuté reklamaci se uvádí jako důvod zamítnutí „způsob řízení nepřizpůsoben jízdním vlastnostem auta“. Dle §10, odst. 2 Zákona o ochraně spotřebitele jsem měl být seznámen se zvláštními pravidly, mj. tedy i s tím, co znamená způsob řízení přizpůsobený jízdním vlastnostem auta, avšak se tak nestalo. V přiloženém uživatelském manuálu nic podobného není uvedeno, vyjma sdělení, že model je určen pro překonávání členitého terénu a je určen pro venkovní jízdu. Dále je v návodu uvedeno, že model není určen do vody, mokré trávy, bláta a sněhu. Tato doporučení jsem respektoval. Z tohoto důvodu není zamítnutí reklamace dle mého názoru oprávněné a výrobek měl být opraven, nahrazen jiným nebo měla být vrácena kupní cena v plné výši.
Při mém předání výrobku k reklamaci jsem výslovně vyškrtl z Vašeho reklamačního listu větu „prodávající taktéž neručí za poškození zařízení způsobené nutnými činnostmi směřujícími k diagnostikování závady, pokud se po stanovení dalšího postupu ukáže, že je tato oprava nerentabilní a zákazník od opravy ustoupí“. Zmiňuji to zejména z toho důvodu, že jste bez mého souhlasu výrobek opravili a následně se pokusili výrobek uvést do původní stavu, což se nepovedlo – viz. fotografie výrobku po ukončení reklamačního řízení a jeho vrácení. Tímto mi vznikla škoda a nárok na náhradu škody.
Navrhuji se řídit standardním postupem při reklamaci – výrobek opravit. Nebráním se ani odstoupení od kupní smlouvy a vrácení plnění oběma stranami.
Dne 22.10.2014 mi přišla na můj telefon následující sms jako reakce na můj doporučený dopis s dodejkou.
"dobry den, tady je firma ajeto, pisi vam ve veci reklamace c. 1410 - vyjadreni k dopisu: Reklamace se opet zamita, pouzivani modelu nebylo v souladu s dodanym uzivatelskym manualem. model mechanicky poskozen zakaznikem. s pozdravem ZJ. technicke odd. ajeto s.r.o.
Monster Truck Terminator - RC model 1:12
Navrhuji se řídit standardním postupem při reklamaci – výrobek opravit. Nebráním se ani odstoupení od kupní smlouvy a vrácení plnění oběma stranami.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že zboží nebylo vadné při převzetí a také se musí vztahovat k vytýkané vadě, nikoli obsahovat obecná tvrzení.
Do doby než bude domněnka vyvrácena, může spotřebitel požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může spotřebitel požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady. Odstoupení je tedy až poslední možností, pokud není možné reklamaci vyřešit opravou nebo výměnou.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován. Bohužel doposud neprojevil zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.