Společnost


LIP distribution s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#47135Neuznání vracení zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 18 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
18.12.2020, před 4 lety

Kristýna Zajícová

Znění stížnosti

Dobrý den,

přes e-shop Megaskate.cz jsem zakoupila zimní bundu za 4196,- bundu jsem po 2 dnech vrátila jelikož mi vůbec neseděla. Přišla mi odpověď, že vracení zboží neuznávají, jelikož jsem nedodala visačky a bunda je cítit vůni, že jsem ji očividně nosila a nabízejí mi pouze 50% z částky. Visačky při vybalení na bundě vůbec nebyly! A maximálně při zkoušení mohla načichnout mou vůni, jelikož je to silný parfém. Argumentovala jsem tím, že visačky na bundě vůbec nebyly a jelikož se díky pandemii musí všechno zboží dezinfikovat aby ho mohli poslat bundu opět do prodeje, tím pádem bundu vyčistí a parfém nebude cítit, tak takové argumenty absolutně neberou v potaz. Prosím o pomoc, nemám ani bundu ani peníze.
Děkuji.


Produkt

Zimní bunda Billabong colder weather XS


Požadované řešení

Vracení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.1.2021 14:24, před 4 lety

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle ustanovení § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost spotřebiteli dle ustanovení § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Spotřebitel při odstoupení od smlouvy odpovídá dle § 1833 občanského zákoníku prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Tento neurčitý pojem ("nakládání jinak, než je nutné s ohledem na povahu a vlastnosti zboží") je nutné vykládat euro konformním způsobem. Prodávající je tedy dle našeho názoru oprávněn snížit poměrně cenu zboží tehdy, nakládal-li s ním spotřebitel jinak, než jak by s ním mohl nakládat v kamenné provozovně (k tomu blíže viz bod 47 Preambule ke směrnici 2011/83/EU, dostupná z: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32011L0083&from=EN) a pokud tímto nakládáním došlo ke snížení hodnoty zboží.

Ze stížnosti plyne, že společnost snížení hodnoty zboží nenamítala, resp. neuvedla v čem ho spatřuje. Opřela svůj nárok na 50 % z původní ceny (cca 2 000,- Kč) pouze o to, že zboží bylo nošeno, nejen pouze vyzkoušeno. To samo o sobě však neznamená, že byla snížena jeho hodnota - navíc téměř o polovinu - a že je možné proto požadovat přiměřenou náhradu. I samotné prokazování nošení tím, že bunda byla cítit parfémem, se nám jeví jako problematické. Visačky nejsou nezbytné.

Spotřebitel má podle nás nárok na vrácení plné kupní ceny.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.4.2021 11:30, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.