Společnost


Veronika Havlová

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#47157Problémová reklamace chybně zaslaného zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 17 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.12.2020, před 4 lety

Kateřina Chvastková

Znění stížnosti

V internetovém obchodě www.freestylky.cz jsem dne 23.11. objednala produkt s názvem Longboard Ibiza Resident Azelujo. Bohužel mi však byl zaslán zcela jiný produkt a ani po opakované telefonické domluvě nebyla do dnešního dne sjednána náprava. Pan majitel mě nejdřív odmítnul s tím, že mám zavolat jiný den, jelikož on se v longboardech nevyzná a v následujícím hovoru mě naopak ujišťoval, že o problému ví a že nechají zboží do týdne vyměnit. Když jsem si chtěla ověřit, zda-li má správné číslo objednávky a adresu pro potvrzení, odmítl mě s tím, že číslo zásilky, ani jiné údaje nepotřebuje. Po více než týdnu čekání a nulové komunikace, jsem se rozhodla chybné zboží zaslat zpět. Na základě občanského zákoníku jsem proto využila svého zákonného práva a odstoupila od uzavřené kupní smlouvy týkající se uvedeného zboží. Chybně zaslané zboží jsem odeslala zpět a zboží bylo doručeno obchodníkovi dne 8.12.2020. Jelikož společnost na svých stránkách bohužel nemá žádný vlastní formulář k vrácení zboží, zaslala jsem jim svou vyplněnou verzi, společně s fakturou a fotkou chybného zboží a žádala o vrácení peněžních prostředků na svůj bankovní účet. Společnost Freestylky.cz, však nezareagovala ani na vrácené zboží, ani na mé e-maily a stále není možné se s nimi spojit nebo domluvit. Problémová komunikace, která je jejich zaměstnanci vedena od prvního dne mé objednávky, je v dnešní době opravdu zarážející. Obávám se, že jsem již z mé strany podstoupila veškeré možné kroky.


Produkt

Longboard Ibiza Resident Azelujo - longboard 96,50cm, Kód zboží: 1384


Požadované řešení

Žádám o reakci na mou reklamaci a vrácení peněžních prostředků na bankovní účet.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.1.2021 17:30, před 4 lety

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle ustanovení § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle ustanovení § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Dle § 555 občanského zákoníku se jednání posuzuje podle svého obsahu, nikoliv dle označení. Pokud tedy odstoupení nebylo provedeno po "formální stránce" bezvadně, není to jeho účinnost nijak na překážku.

Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.4.2021 11:35, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.