Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, dne 14.12.2020 jsem zakoupil zboží v internetovém obchodě www.tlapka.cz, jehož provozovatelem je níže uvedený subjekt - IČO 07993234. Číslo objednávky 3769. Zboží jsem ihned online zaplatil platební kartou, o čemž mi přišlo potvrzení o úhradě. Za několik minut po zaplacení objednávky mi přišel email, že mám provést úhradu - zaplatit objednávku na účet.
Na to jsem reagoval e-mailem, že objednávka je zaplacená kartou online a že tedy žádám o kontrolu platby. Po dvou dnech mi odpověděla paní P.V., že objednávka byla již v pořádku zaplacena a odeslána. (stále ani slovo o tom, že dodání by mělo být za 60 dnů).
Jelikož na webové stránce obchodu je výrazné označení u všeho zboží, že je skladem, a doprava je Českou poštou, a zároveň obchod slibuje odeslání do 24 hodin - napsal jsem další e-mail dne 16. 12. 2020, kde jsem se dožadoval zaslání čísla zásilky, neboť mi od jiných (poctivých) obchodů v takových případech běžně přijde na mobil SMSka od České pošty s číslem balíku. V tomto případě však stále nepřišla, z čehož lze oprávněně usuzovat, že obchod ve skutečnosti ještě nic neposlal.
V potvrzení objednávky, které jsem obdržel hned po jejím provedení, je také jasně uvedeno, že doprava je Balík do ruky Českou poštou. Na ten e-mail mi odpověděli za další dva dny, 18.12.2020 s tím, že, cituji " objednávka byla již odeslána z našeho skladu v zahraničí a je v tuto chvíli na cestě. Maximální doba doručení je 60 pracovních dnů."
To je úplně v rozporu s potvrzením objednávky, které takovou informaci neobsahuje (běžný balík do ruky dojde do 2 dnů). Zároveň je to první okamžik (až po 2 e-mailech kontaktování podpory), kdy se spotřebitel dozví skutečný termín dodání. Nebyl jsem nikde, dokonce ani v průběhu předchozí e-mailové komunikace jednoznačně a zřetelně informován ani nikterak upozorněn na to, že se jedná o zboží sice skladem - ale kdesi v Číně. Při objednání neni nikde dostupná informace, že zboží přijde za 60 dnů. Toto osobně považuji za podvod a jednání v rozporu s dobrými mravy. Spotřebitel se dozví o principu fungování tohoto obchodu až poté, co zjistí, že zaplatil věci, které ve skutečnosti během několika dnů neobdrží a navíc až po urgencích. Obchodu jsem napsal další mail, (další příloha) že žádám okamžité zrušení objednávky a vrácení peněz, na to obchod zareagoval pouze tím, že musím počkat, až mi zboží přijde a pak jej mohu vrátit. To znamená, že bude držet mých zaplacených 603 Kč dva až tři měsíce a pak mi možná peníze i vrátí - po této zkušenosti tomu upřimně nevěřím.
Žádám o prošetření obchodních praktik tohoto obchodu, protože mám důvodné podezření, že provozuje obchod v rozporu se zákonem a neinformuje řádně a zřetelně spotřebitele, že si objednává zboží s nadstandardně dlouhou dodací lhůtou, která se zprvu jeví jako 24 hodinová.
Žádám rovněž, aby byla zjednána náprava ve věci této objednávky, aby mi vrátil zaplacený obnos ve výši 603 CZK
Děkuji a přeji hezké svátky.
S pozdravem, Jan Veselý
Číslo objednávky 3769 na www.tlapka.cz
Žádám o prošetření obchodních praktik tohoto obchodu, protože mám důvodné podezření, že provozuje obchod v rozporu se zákonem a neinformuje řádně a zřetelně spotřebitele, že si objednává zboží s nadstandardně dlouhou dodací lhůtou, která se zprvu jeví jako 24 hodinová.
Žádám rovněž, aby byla zjednána náprava ve věci této objednávky, aby mi vrátil zaplacený obnos ve výši 603 CZK
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Spotřebitel by se mohl pokusit využít služby chargeback, kterou poskytuje většina evropských bankovních společností ve spolupráci s vydavateli platebních karet, avšak jen za předpokladu, že zaplatil při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodal objednané zboží. Jedná se o služby, kdy bankovní společnost vrátí podvedené spotřebitelce peněžní prostředky zpět na účet a následně si jejich vymáhání po obchodníkovi zajistí sama. Více o této službě lze nalézt na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3189/esc-kdy-je-lepsi-platit-kartou.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudní řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.