Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
dobrý den,před dvanácti dny jsem jel ze zastávky hotel palace na řepiště u kříže ,terminál mi napsal karta je na seznamu blokovaných karet ale autobus byl už v pohybu tak jsem chtěl vystoupit na další zastávce,revizor mi skočil do cesty a nechtěl mě pustit ven a hned po mne chtěl občanský průkaz.jelikož si nenechal nic vysvětlit a vzhledem k situai žádám o prominutí pokuty která byla zapsána na jméno Matyas Okonský nar, (viz ref. údaj)
předem děkuji
v 18:52, linka 81 ,služební číslo osoby 625
prominutí pokuty
|
Tweet |
Podle čl. IV. (Placení jízdného a přirážek) odst. 5 Smluvních přepravních podmínek Dopravního podniku Ostrava a. s. (dále jen SPPDPO) je cestující při odbavení pomocí bezkontaktní bankovní platební karty povinen při každém nástupu do vozidla bezodkladně přiložit bezkontaktní bankovní platební kartu ke čtečce nejbližšího terminálu. Pokud odbavení na tomto terminálu není možné, je nutné použít jiný terminál ve vozidle. Cestující nesmí před zakoupením jednotlivé elektronické jízdenky zaujmout místo k sezení, bezdůvodně manipulovat se zavazadly nebo provádět jinou činnost nesouvisející s bezodkladným zakoupením jízdenky. Při odmítnutí karty terminálem není zakoupen jízdní doklad a cestující si jej musí opatřit jiným způsobem.
Cestující, který se neprokáže na výzvu pověřené osoby dopravce platným jízdním dokladem, je dle čl. IX. (Přepravní kontrola) odst. 6 písm. a) SPPDPO povinen zaplatit jízdné a přirážku 1 500 Kč nebo prokázat svoje osobní údaje pověřené osobě dopravce pro sepsání „Dohody s cestujícím“ a setrvat ve vozidle po celou dobu projednávání jeho jízdy bez platného jízdního dokladu. V případě, že cestující zaplatí jízdné a přirážku ve voze v hotovosti nebo do 7 kalendářních dnů ode dne zjištění jízdy bez platného jízdního dokladu, snižuje se přirážka na 1000 Kč. Kopie sepsané a cestujícím převzaté „Dohody s cestujícím“ nahrazuje cestujícímu jízdní doklad na dojetí do cílové stanice, pouze však v daném spoji a v daném směru.
Nesouhlasí-li spotřebitel s přirážkou za jízdu bez platného jízdního dokladu, musel by prokázat (například výpovědí několika svědků), že se pokoušel zakoupit jízdní doklad pomocí bezkontaktní bankovní platební karty bezodkladně poté, co do přepravního prostředku nastoupila, a že mu nákup jízdního dokladu nebyl umožněn z důvodu nesprávného postupu osoby pověřené ke kontrole jízdních dokladů. Z důvodu předběžné opatrnosti však spotřebiteli doporučujeme, aby přirážku za jízdu bez platného jízdního dokladu vždy nejprve uhradil, a pak se teprve domáhal po společnosti vydání bezdůvodného obohacení, pokud se mu podaří prokázat, že přirážka byla neoprávněná.
Pokud se mezi spotřebitelem a společností nepodařilo nalézt smírné řešení sporu, může se spotřebitel také obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.