Společnost


PERY CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#47191Zamítnutá reklamace - PERY shoes & bags

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 15 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.12.2020, před 4 lety

Jana Koktánová

Znění stížnosti

Dobrý den, dne 19.8.2018 jsem zakoupila v obchodě koženou kabelku, jejíž ucha byla upevněna nekvalitním úchytem, který se ulomil a kabelku jsem 17.5.2019 poprvé reklamovala. 6.6.2019 mi byla na základě mé reklamace vydána nová kabelka (nikoliv tedy opravená) s tím, že do reklamačního listu paní prodavačka napsala "Nový kus" a řekla mi, že se reklamace s novým kusem o 2 roky prodlužuje. Chtěla jsem mít "něco" v ruce a paní prodavačku poprosila o novou účtenku, bylo mi ale řečeno, že podle instrukcí, jaké má, postačí, když mi novou účtenku nedá a reklamace se s novým kusem automaticky prodlužuje o 2 roky (na reklamaci tedy pouze napsala slovy "nový kus"). 3.2.2020 jsem šla kabelku reklamovat s naprosto totožnou vadou, dne 12.2.2020 mi bylo na mojí žádost vrácení peněz nevyhověno a byl mi dodán opět nový kus, tentokrát ale do reklamačního protokolu napsali "Opraveno". Reklamaci jsem převzala, neboť byla dle posledních informací od prodejce kabelka stále v reklamaci, a to od oficiálního obdržení nového kusu tedy od 6.6.2019. Kabelku jsem reklamovala bohužel i potřetí z totožného důvodu a žádostí o vrácení peněz dne 4.12.2020, reklamace byla zamítnuta s tím, že již kabelka není v záruční době od jejího zakoupení dne 19.8.2018. Mluvila jsem s paní Ryšavou, která mně řekla, že se podle zákona při reklamacích postupuje od data zakoupení prvního výrobku. Dle mého názoru je výrobek, který reklamuji stále v záruční době od obdržení nového kusu při první reklamaci dne 6.6.2019, kdy mi však obchod odmítl dát novou účtenku za nový výrobek.
Sama nemám problém uznat zamítnutí reklamace, kde je důvod transparentní a zákonný a právo je opravdu na straně prodejce. Ale v tomto případě mám pocit, že bylo mé zákonné právo obejito tím, že mi obchod odmítl dát novou účtenku s novým výrobkem při první reklamaci a nyní argumentují tím, že postupují "zákonně" se zamítnutím reklamace, protože už výrobek není v záruční době od prvního nákupu kabelky dne 19.8.2018.
Rozumím, že chyba se mohla stát na straně paní prodavačky, která při první reklamaci měla dát novou účtenku a nebo pravdivé informace o délce záruky a chápu, že se chyby prostě dějí. Byla bych proto ráda za prověření mé reklamace ještě jednou a braní v potaz také mých podnětů z pozice zákazníka.
Předem děkuji.
S pozdravem, Koktánová


Produkt

Kožená kabelka (kód zboží 101003306)


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.1.2021 20:31, před 4 lety

V aktuálně platném občanském zákoníku, zákon č. 89/2012 Sb., se již nenachází výslovné ustanovení o tom, že při výměně zboží běží nová dvouletá záruka. Existuje proto právní názor, že na základě onoho chybějícího ustanovení v novém občanském zákoníku nelze dovodit prodlužování doby pro uplatnění práv z vadného plnění. Přesto se však lze přiklánět i k výkladu, že doba pro uplatnění práv z vadného plnění při výměně zboží běží od počátku. Podle § 2165 odst. 1 občanského zákoníku je totiž možné uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Obdrží-li spotřebitel novou věc, z logiky věci by i tato doba měla běžet od počátku, neboť smyslem tohoto ustanovení je garantovat spotřebiteli možnost reklamovat skryté vady po dostatečně dlouhou dobu. Vzhledem k dané nejasnosti čekáme na právní výklad soudů.

Nicméně, pokud bylo zaměstnankyní společnosti garantováno, že od převzetí nového kusu běží dvouletá lhůta k uplatnění vad znovu, je to pro společnost závazné, i pokud by výklad byl takový, že nová lhůta neběží. Ujednaní stran takového charakteru by totiž mělo přednost před zákonným standardem.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.4.2021 11:50, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.