Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#47194Doručení

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 5 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.12.2020, před 4 lety

Martin Němec

Znění stížnosti

Dobrý den, vzhledem k tomu, jaká je situace tak chápu, že se doručení může protáhnout. Ovšem přišla mi sms o předpokládaném doručení. Kvůli tomu jsem ve stanovený čas zůstal doma. Po tříhodinovém zpoždění a naprosté nemožnosti kontaktovat kurýra a neschopnost dát alespoň vědět o zpoždění jsem velmi rozčilen, jelikož mi díky tomu utíkají nasmlouvané schůzky. Nehledě k tomu, že se nedá ani dohledat jaká přepravní společnost přepravuje mé zboží. Nakupuji zde relativně dost a pravidelně. Ale tato neprofesionalita mě zaráží a rozhodně si důsledně rozmyslím jak pro sebe tak pro mé okolí nákup v tomto obchodě


Produkt

dodání


Požadované řešení

Chci zjednat nápravu v informovanosti zákazníka. a možnosti se doinformovat k dodání.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.1.2021 13:27, před 4 lety

Sjednaný čas plnění je podstatnou náležitostí obsahu závazkového vztahu (tj. práv a povinností stran). Jednostranná změna práv a povinností stran je dle § 1790 a § 1814 g) občanského zákoníku v zásadě nepřípustná (výjimku upravuje § 1752 občanského zákoníku; o tuto výjimku se však v této věci zjevně nejedná). Prodávající není oprávněn měnit sjednaný čas plnění. Pokud čas nebyl sjednán, musí plnit prodávající bez zbytečného odkladu poté, co ho dlužník vyzve. Bylo-li ve smlouvě sjednáno, že termín dodání stanoví prodávající, má k tomu "jeden pokus". Pokud tedy prodávající termín plnění oznámil, tento termín ho zavazuje a musí v něm plnit. Jeho opakované odvolávání a nové stanovování není přípustné.

Pokud nebylo zboží dodáno ve smluveném čase (resp. v čase, který oznámil prodávající, viz výš), jedná se o prodlení prodávajícího. Spotřebitel prodávajícího upozorní, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
25.1.2021 18:37, před 4 lety

Dobrý den,

děkuji za posouzení.

V tomto případě byl zákazník informován o expedici objednávky tímto emailem:

Vaše objednávka 431449150 (nebo její část) byla předána k expedici. Zboží bude odesláno přepravní službou Liftago. Předpokládáme, že vám objednávku doručíme nejpozději do pondělí 21.12.2020

Z tohoto emailu je jasně patrné, že přepravcem byla společnost Liftago.

Následně po předání balíku přepravci šla zákazníkovi další zpráva, kdy bohužel tento čas nebyl kurýrem dodržen. Nastalá situace mne velmi mrzí, nicméně nemohu přímo ovlivnit kurýry externí společnosti. Samozřejmě by tento měl zákazníka informovat o případných změnách, nicméně netuším, proč takto neudělal.

Dle dostupných informací byla následně 21.12.2020 ve večerních hodinách zásilka opravdu doručena. Věřím, že tedy alespoň toto proběhlo v pořádku.

S přáním hezkého dne, Martin, péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.1.2021 18:44, před 4 lety

Vzhledem k vyjádření společnost, za které děkujeme, přeřazujeme stížnost na spotřebitele, aby ji mohl uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.2.2021 15:25, před 4 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.3.2021 13:01, před 4 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.