Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
Již třetí den se pokouším o neúspěšné storno objednávky. Objednávku jsem objednala a zaplatila 17. prosince - měla být připravena 18. prosince. Toho data mi ovšem přišla zpráva, že zboží bude přichystáno až 5. ledna, načež jsem objednávku chtěla stornovat - napsala jsem přes kontaktní formulář.
V sobotu 19. ledna jsem volala a operátorka mi potvrdila, že objednávku nyní na mojí žádost stornovala. Nicméně, nic se nestalo a stále v aplikaci byla viditelná. 20. ledna jsem napsala opět přes kontaktní formulář a požádala o storno. Na kontaktní formulář mi přišla odpověd, že je objednávka dána ke stornu. 21. ledna mi ovšem přišla zpráva a email, že je objednávka přichystána k výdeji a že si ji mám vyzvednout. V aplikaci je stále aktivní, nyní k výdeji. Dnes, 21. ledna jsem jim opět napsala, že odstupuji od smlouvy a tedy očekávám návrat platby (do 14 dní, jak udává zákon).
Operátorka mi lhala a Alza mi odmítá víc jak 3 dny stornovat objednávku. Velmi neprofesionální a neférový přístup.
Okamžité storno objednávky a neprodlený návrat platby.
|
Tweet |
Pokud se smluvní strany dohodly na zrušení smlouvy ohledně nedodaného zboží, mají povinnost vrátit si plnění tak, jak si sjednaly. Strana, která takto nepostupuje, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod dohodou o zániku smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Doplňujeme, že vzhledem k datu podání stížnosti má spotřebitelka na mysli "prosinec", když píše "leden".
Dobrý den,
děkuji za posouzení.
V tomto případě bylo zapotřebí, vzhledem k tomu, že v objednávce bylo zboží od více dodavatelů, počkat doručení na prodejnu. Informace, které byly podávány byly ty, že objednávka byla předána ke stornu. Toto mohlo být provedeno buď před expedicí od dodavatelů, což se nestihlo, nebo po doručení na prodejnu, což bylo následně ihned provedeno.
Aktuálně je objednávka zrušena, vystaven dobropis, který byl také následně proplacen.
Děkuji za pochopení, Martin, péče o zákazníky
Stížnost tedy přeřazujeme na spotřebitelku a žádáme jí o potvrzení informace a popřípadě uzavření případu.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.