Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Společnost Telly označila nového zákazníka za dlužníka a proto vyžadovala před instalací služby zaplacení zálohy.
Zákazník nemá žádné úvěry ani si není vědom dalších nesplněných závazků.
Na dotaz přes infomail i infolinku z jakého konkrétního registru Telly získala informaci o tom, že zákazník je dlužníkem, pořád dokola opakuje, že
"Telly je oprávněna v souladu s platnými právními předpisy a příslušnými ustanoveními VP získat informace o jeho platební morálce/bonitě (zejména informace o povaze a rozsahu případného porušení dřívějších závazků Účastníka vůči jiným subjektům) z negativních registrů, zájmového sdružení právnických osob, případné dalších registrů vedených podle zvláštního právního předpisu a v případě porušení závazků Účastníka předat údaje o jeho platební morálce do těchto registrů."
Na přímý dotaz "Z jakého registru je tato informace" telefonní operátor odpověděl, že neví a že to neví nikdo, protože jim to sděluje jejich informační systém.
Sdělení konkrétního registru odkud Telly čerpala informaci o dlužníkovi, aby mohlo být proti této pomluvě v onom registru zasáhnuto.
|
Tweet |
Pokud správce (společnost) zpracovává osobní údaje, které nezískal přímo od subjektu údajů (spotřebitele), musí mu mimo dalších informací sdělit podle čl. 14 odst. 2 písm. f) nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), také informaci o zdroj, ze kterého osobní údaje pocházejí, a případně informace o tom, zda údaje pocházejí z veřejně dostupných zdrojů.
Déle, pokud subjekt údajů vysloveně požádá o přístup k informacím ohledně osobních údajů, které jsou o něm zpracovávány, musí mu být podle čl. 15 odst. 1 písm. g) GDPR poskytnuty veškeré dostupné informace o zdroji osobních údajů, pokud nejsou získány od subjektu údajů.
Žádost subjektu údajů musí správce dle čl. 12 odst. 3 GDPR v každém případě vyřídit nejpozději do jednoho měsíce od obdržení žádosti. Tuto lhůtu je možné v případě potřeby a s ohledem na složitost a počet žádostí prodloužit o další dva měsíce. Správce informuje subjekt údajů o jakémkoliv takovém prodloužení do jednoho měsíce od obdržení žádosti spolu s důvody pro tento odklad. Jestliže subjekt údajů podává žádost v elektronické formě, poskytnou se informace v elektronické formě, je-li to možné, pokud subjekt údajů nepožádá o jiný způsob.
Jestliže společnost žádost spotřebitele nevyřídí, může se spotřebitel jako subjekt údajů obrátit na Úřad pro ochranu osobních údajů, který je v této oblasti dozorovým úřadem. Kontakty lze nalézt na webu www.uoou.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.