Společnost


Invia.cz, a.s.

Počet nahlášených stížností:127
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#47222Nevrácení záloh za neuskutečněný zájezd

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 30 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
22.12.2020, před 4 lety

Ivan Civín

Znění stížnosti

Dne 5.5.2020 jsem požádal společnost o navrácení dosud vystavených záloh, nebo poskytnutí voucheru, pokud se zájezd neuskuteční. Na rekreaci jsem měl nastoupit 13.6.2020 a nikdo do té doby se mnou nekomunikoval. 16.6.2020 jsem důrazně požádal o navrácení zaplacených záloh. Místo toho jsem 22.6.2020 obdržel poukaz na zájezd. Na který se prý nevztahuje Lex voucher. To jsem samozřejmě nevěděl a nikdo mě na tuto skutečnost neupozornil. Navíc mám pokaz vystavený na dobu do 31.8.2021 a společnost mi tvrdí že je platný jen do 31.8.2020 Prý došlo k chybě při generování poukazu.
Marně žádám o navrácení zaplacených záloh, přesto že mi bylo již 65 let.
ID objednávky je: 6837908


Produkt

Číslo poukazu 210523


Požadované řešení

Navrácení zaplacených záloh podle Lex Voucher §3.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.1.2021 10:47, před 4 lety

Zákon č. 185/2020 Sb. stanovuje v § 3 odst. 1 tzv. ochrannou dobu, tedy dobu, o kterou se odkládá vrácení plateb uhrazených zákazníkem nebo v jeho prospěch za zájezd, jestliže tento peněžitý dluh vznikl pořadateli zájezdu (dále jen „pořadatel“) v důsledku odstoupení od smlouvy o zájezdu podle § 2535 nebo § 2536 odst. 1 písm. b) občanského zákoníku. V této ochranné době cestovní kancelář může vrátit uhrazené prostředky za zájezd pomocí poukazu.

V odst. 3 daného ustanovení je dále napsáno, že je-li zákazníkem osoba, která je ke dni doručení oznámení pořadatele o využití ochranné doby držitelem průkazu osoby se zdravotním postižením, osoba vedená v evidenci úřadu práce jako uchazeč o zaměstnání, osoba těhotná, osoba čerpající mateřskou nebo rodičovskou dovolenou, osoba starší 65 let nebo osamělý rodič pečující o nezaopatřené dítě, ochranná doba končí oznámením zákazníka o odmítnutí poukazu na zájezd.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.2.2021 13:11, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.