Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
12.11. 2013 jsem v e-shopu zakoupil zvukovou sadu Sennheiser EW 100 za 19500 CZK. Koupená sada ale vysílala na frekvenci E, která je v ČR zakázaná ( http://www.sennheiser.cz/assets/files/14418-frekvence-ewG3.pdf ). Výrobek jsem na reklamaci posílal 29.8.2014, po měsíci prodejce psal že výrobek vymění a od té doby nekomunikuje.
http://www.sennheiser.cz/index.php?id=23&produkt=8395
Vrácení peněz či výrobku s povolenou frekvencí
|
Tweet |
K 1. 1. 2013 došlo k ukončení možnosti provozovat bezdrátové mikrofony v pásmech 789–823 MHz a 832–862 MHz. Uživatelé tedy nemohou vysílat na těchto frekvencích, jinak se vystavují riziku uložení pokuty Českým telekomunikačním úřadem. Pokud tedy výrobek funguje pouze na této frekvenci, prodáva prodávající věc, kterou spotřebitel nemůže používat. V takovém případě by se jednalo o rozpor s kupní smlouvou.
Pokud však výrobek umožňuje provozování i na povolených frekvencích, nejedná se o vadu. Spotřebitel však musí být informován prodávajícím, že lze zařízení používat pouze v určitém rozsahu. Pokud prodávající nesplní informační povinnost, odpovídá za škodu, kterou by tím spotřebiteli způsobil.
Odstoupení od smlouvy pro marné uplynutí pro vyřízení reklamace lhůty lze využít pouze v prvně uvedeném případě.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován. Bohužel doposud neprojevil zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.