Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Jezdím minimálně dvakrát týdně mezi Blatnou (okr. Strakonice) a Prahou. Mám zákaznickou IN kartu 50. Tuto neděli jsem v 15:12 nastupovala ve stanici Blatná, kde je pokladna na výdej jízdenek vždy zavřená. Neměla jsem dostatek drobných, abych si mohla jízdenku zakoupit v automatu. Asi po pěti minutách cesty se objevil pán, který chtěl vidět moji jízdenku. Vysvětlila jsem mu, že jsem si ji nemohla koupit v automatu, protože mi chybí drobné, ale že mám zákaznickou IN kartu a ráda si lístek od něj koupím. On ale řekl, že jsem si měla peníze rozměnit u strojvedoucího a že musím zaplatit pokutu 1000 Kč (pokud ji zaplatím v následujících 14 dnech pokuta se prý sníží "pouze" na 400 Kč). Namítla jsem, že jsem v minulosti již jednou žádala strojvedoucího, který mi ale řekl, že on jízdenky prodávat nesmí a drobné na rozměnění nemá. Pán mi řekl, že to ho nezajímá, protože to nebyl tento konkrétní strojvedoucí, že to mám vždycky zkoušet a ukázat dobrou vůli, že si chci jízdenku zakoupit. Myslím, že pokud si člověk koupí IN kartu za 3000 Kč na rok asi nebude z těch, kdo by chtěl jezdit zadarmo. Nikdy v životě jsem nepodváděla a vždy řádně jízdné platím. Přístup tohoto pana revizora mi byl tedy velmi nepříjemný. Jízdenku mi neprodal, nechtěl ode mě na místě žádné peníze a jen řekl, že s papírem, který mi vytiskl si mám dojít na pokladnu tu pokutu zaplatit. Připadá mi nefér platit pokutu za to, že u sebe nemám drobné.
horní řádek na lístku z pokuty: 1154 ČD POP9904 355 7915 *0005-114 20.12.2020 15:30 9185 Beroun
Nesouhlasím s pokutou 400 Kč a požaduji, aby mi tyto peníze byly vráceny - například ve formě slevy na mou příští IN kartu 50, kterou si budu znova pořizovat v únoru.
|
Tweet |
Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.
Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.