Počet nahlášených stížností: | 375 |
Z toho za letošní rok: | 5 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednala jsem si přes e-shop Mollio.cz zimní bundu která bohužel kvalitou ani vzhledem neodpovídá nabízenému zboží ani zaplacené ceně. Společnost jsem v den přijetí zboží informovala o tom že chci využít ze zákona sve právo na odstoupeni od smlouvy do 14 dní a že požaduji vrácení peněz na účet, zboží že neprodleně zašlu zpět, at mi sdělí adresu na kterou mám bundu zaslat. Společnost odepsala ať vyplním reklamační formulář ve kterem bylo uvedeno ať popišu vady na zboží a zaslu fotografii, prý mají 30 dnů na vyřízení reklamace. Odstoupení od smlouvy do 14 dnů prý možné není, prý to není možné řešit přes ně protože jsou nákupní galerie a ne dodavatel ani prodavajici, pry mi jedině mohou poskytnout kontakt na dodavatele z Číny u kterého si mám uplatnit a vyřídit sama odstoupení od smlouvy. Myslím si že toto je protiprávní. Objednala jsem si zboží přes Mollio.cz a ne u nejakeho Čínského dodavatele.
Dámská luxusní zimní parka Mariana kolekce 2020
Odstoupení od smlouvy a vrácení zboží prodejci. Vrácení plné částky za zboží kupujícímu do 14 dnů.
|
Tweet |
Společnost FINALTY TARGET MEDIA s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je třeba toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, bude tedy platit, že je vůči spotřebiteli neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a v procesu kontraktace není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle ustanovení § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle ustanovení § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Z obsahu stížnosti vyplývá, že se spotřebitel od smlouvy pokusil odstoupit, nebylo mu to však umožněno s chybným odůvodněním. V takovém případě máme za to, že je lhůta zachována. Spotřebiteli tedy v zásadě stačí svůj požadavek na odstoupení zopakovat a odkázat přitom na ten, který již jednou učinil (kopie e-mailu atd.). Dále má spotřebitel povinnost na své náklady zboží vrátit. Lze jej zaslat na adresu sídla společnosti (Rybná 716/24, Praha, 11000). Podnikatel má poté povinnost vrátit spotřebiteli peníze.
Nevrátí-li je, je možné ho vyzvat tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.