Počet nahlášených stížností: | 73 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, obracím se na vás s dotazem. Obchod sportisimo, má v obchodních podmínkách článek:
9.1 Kupující má právo odstoupit smlouvy o koupi Zboží uzavřené prostřednictvím Stránek/od koupi Zboží realizované prostřednictvím Stránek (prostředků komunikace na dálku) bez udání důvodu za dále uvedených podmínek. Prodávající poskytuje zákazníkům na svých webových stránkách službu “DOSTUPNOST NA PRODEJNĚ”, kdy nedochází ke koupi zboží prostřednictvím Stránek a zákazník má možnost takto zjistit dostupnost zboží na jednotlivých prodejnách Prodávajícího a zboží si na prodejně rezervovat pro možný budoucí nákup - v tomto případě nedochází k uzavření kupní smlouvy/koupi zboží prostřednictvím Stránek a zákazník má možnost si zboží na prodejně prohlédnout a případně zakoupit na základě osobní přítomnosti stran - v tomto případě tedy zákazníkovi nevzniká právo na odstoupení od kupní smlouvy/koupě zboží bez udání důvodu.
Dotaz zní, když si zboží zakoupím na internetu s vyzvednutím na prodejně, zboží na prodejně zaplatím, je možné odstoupení od kupní smlouvy ve 14 denní lhůtě? Podotýkám, že nejde o rezervaci zboží, ale o objednávku, kdy mi na email přišlo číslo objednávky a fakturační adresa, ale na prodejně při placení samozřejmě dostanu lístek s pokladny. Již v minulosti jsem byl odmítnut prodavačem, že mám učtenku s pokladny, že zboží bylo jen rezervováno a zboží jen lze vyměnit. Neklame tímto obchod zákazníka. Děkuji za odpověď.
Zodpovězení dotazu
|
Tweet |
V tomto případě záleží v konečném důsledku na tom, kde byla uzavřena smlouva. Po prozkoumání e-shopu společnosti jsme zjistili, že nabízí jak možnost koupě zboží přes e-shop s vyzvednutím na prodejně, tak možnost rezervace na prodejně prostřednictvím tlačítka "Dostupnost na prodejně", kde je po posunutí kurzoru na tlačítko uvedeno: "Zde zjistíte prodejnu, na které je zboží v systému skladem. Po potvrzení fyzické dostupnosti zboží si můžete zboží zakoupit přímo na prodejně." Tomu odpovídá i informace v obchodních podmínkách.
Další možností je zakoupení zboží prostřednictvím možnosti "Vložit do košíku", kde si zákazník v průběhu vyřizování objednávky akorát zvolí, že si chce zboží na prodejně pouze vyzvednout.
V případě postupu přes "Dostupnost na prodejně" je jasně komunikováno, že ke koupi, tedy k uzavření smlouvy, dochází v prostorách prodejny, takže se nejedná o smlouvu uzavřenou prostředky komunikace na dálku (přes internet). Avšak v případě, kdy dojde k vložení zboží do košíku, je učiněna objednávka a následně zvolena možnost vyzvednutí na prodejně, dochází k uzavření smlouvy už prostřednictvím webového rozhraní, takže konečné vyzvednutí na prodejně (a nakonec i případná platba) nemá na právo spotřebitele na na odstoupení od smlouvy vliv.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.