Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
10.10 jsem na svém počítači zpozoroval podivné chování stroje. Okamžitě jsem kontaktoval svého technika pro kontrolu sw a následující diagnostiku.
Bohužel na základní desce přístroje byl zkrat, který poškodil mnohonásobné elektronické součástky přístroje. Doporučení bylo přistroj vrátit nebo minimálně požadovat nový stroj.
Na prodejně jsem popsal vady, a do popisku jsem uvedl více než 10 vad i když jích bylo více a uvedl jsem také, že požadují odstoupení od smlouvy.
Po 3 týdnech mi přišla zásilka, po otevření jsem zjistil, že se jedná o reklamované zboží. Na zboží byli opravené dle protokolu pouze 2 vady (5 souvisejících). S takovou reklamací jsem nesouhlasil a okamžitě poslal zboží zpět. Bylo to v době, kdy obchody byli zavřené.
Po dalších 3 týdnech mi přišla znovu zásilka, šlo o notebook a tentokrát byli opravené další 2 vady (7 souvisejících) ale pořád nebyl opraven dle potřeby. Na displeji byl stále propálený obrazový bod, napájecí zdroj stále nebyl stabilní v napájení, odlepoval se displej a další.
Proto jsem znovu šel na prodejnu zboží vracet a zdůvodnil jsem také ty vady a odvolal na reklamační řad EW.
Během reklamace jsem poukázal na předešlé protokoly a veškeré chyby zboží, které jsem reklamoval 13.10 a také jsem začal si stěžovat, že už jsou to skoro 2 měsíce co nemám pracovní počítač.
Protože jsem byl jistý, že na počítači jsou další skryté závady, na které mi technik poukázal jsem uvedl pouze 4.
Včera mi přišla zpráva, že moje reklamace byla oprávněně zamítnuta. Po odvolání na email mi bylo sděleno, že zboží je opraveno (displej a další). Kontaktoval jsem prodejce a uvedl, že požadují odstoupení, protože tam jsou další závady a nechci zboží opravovat 3 měsíce.
Tedy jde o neustále klamání mě, jak při prodeji, že mohu nakupovat na firmu za zcela totožných podmínek jako na fyzickou osobu (navíc jsem chtěl zboží koupit na fyzickou osobu, ale prodejce usvědčil, že to nemá žádný vliv na záruky).
Pořád ale v případě více než 10 chyb mám právo na odstoupení tak nebo tak. Proč mi ale prodejce sděluje, citují:
nárok na odstoupení od kupní smlouvy nevzniká z důvodu nenaplnění podmínek: 3 stejné, nebo 4 různé, uznané reklamace s výměnou materiálu.
Reklamace R000412118 byla uznána, výrobek máte opravený a připravený k vyzvednutí na pobočce EW Nové Butovice.
Děkují za odpověď,
téměř 3 měsíce jsem bez přístroje. Nakoupil jsem pro maminku téměř totožný ten samý týden a tam žádná vada ani reklamace není.
Vůbec se mi nelíbí, že prodejce porušuje své vlastní smluvní podmínky a uvádí mě do omylu.
Nyní mi prodejce nabízí vyzvednutí zboží na prodejně, že je opravené. TZN na papíře opravený není, ale dle slov opravený je. Celé to je velmi podivné jednání a proto podávám stížnost.
Hezké svátky! Předem děkují
S pozdravem,
Bc. Andrej Bobrov
Reklamace počítače Lenovo Legion (více než 10 vad) prodejce nechci vrátit peníze
Odstoupení od smlouvy, vrácení peněz.
|
Tweet |
Není-li možné věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad, má spotřebitel dle § 2169 odst. 2 občanského zákoníku právo od smlouvy odstoupit. Dle ustálené judikatury se za opakovaný výskyt vady považuje výskyt téže vady po jejích alespoň dvou předchozích opravách (dvě předchozí uznané reklamace). Za větší počet vad se považuje výskyt alespoň tří vad na věci, přičemž každá z nich brání řádnému užívání věci.
Pro odstoupení od smlouvy pro větší počet vad najednou musí však spotřebitel svůj nárok vznést při uplatňování reklamace, a pokud reklamace bude uznána jako oprávněná, podnikatel pak bude povinen vrátit kupní cenu. Pokud by spotřebitel svůj nárok nevznesl již při uplatnění reklamace a podnikatel by počítač opravil, od smlouvy pak už odstoupit nelze, a to až do další oprávněné reklamace. Pokud spotřebitel svůj nárok neprojeví, může podnikatel vybrat způsob vyřešení reklamace dle svého uvážení, není tedy možné zpětně uplatňovat odstoupení od smlouvy.
Volbu nároku provádí tedy kupující. I když je věc opravitelná, může spotřebitel odstoupit od smlouvy pro větší počet vad. Pokud by byl na reklamačním protokolu uveden jiný způsob nápravy, než který spotřebitel požadoval, mohlo by se jednat o obcházení zákona a takové právní jednání je neplatné.
V tomto případě spotřebitel uplatnil odstoupení od smlouvy hned s úvodní reklamací.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Dobrý den,
Na základě Vaší zaslané výzvy k prověření reklamace R000417137 byl prověřen průběh záruční reklamace ve společnosti Electro World s.r.o. a zároveň v autorizovaném servisním centru společnosti Lenovo.
Při prověření průběhu řešení záruční reklamace byla na výrobku nalezena nová záruční vada na základě které společnost Electro World s.r.o. uznává Váš požadavek na přehodnocení záruční reklamace za oprávněný, na pobočce kde byla reklamace řešena Vám bude vrácena kupní cena za reklamovaný výrobek.
Děkuji,
Antonín Šíma
After Sales Service
Electro World s.r.o.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Společnost peníze vrátila. Děkuji společnosti elektroworld za spolupráci a dtest za odbornou pomoc v řešení sporu.