Společnost


HP TRONIC, s.r.o. (dříve DATART INTERNATIONAL,a.s.)

Počet nahlášených stížností:254
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:19
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#47290Jednání společnosti-reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 5 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.12.2020, před 4 lety

Jiří Skokan

Znění stížnosti

Dobrý den, 21.11. jsem reklamoval sluchátka od mobilního telefonu iPhone X. V reklamačním protokolu jsem uvedl 4 závady současně. Jednalo se o vady: U sluchátek vypadává zvuk při mírném pohybu kabelu. Na sluchátkách nefunguje tlačítko na příjem hovoru, přehrávaní hudby. Nefunguje mikrofon. Pokud se pohne kabel sluchátek tak se sami přepínají skladby nebo vypne hovor. Požadoval jsem odstoupení od smouvy z důvodu 3 a více vad zároveň. Tato reklamace byla uznaná, ale vyřízena dodáním nových sluchátek. Na prodejně mi bylo prodejci vyvracováno mé rozhodnutí odstoupit od smlouvy různými, dle mého názoru, nesmyslnými odůvodněními. Jako, že se to na příslušenství nevztahuje, že se nejednalo o 3 za sebou uznanými reklamacemi a tak dále. Jelikož jsem se s prodejci neshodl, přímo na prodejně jsem s managerem prodejny sepsal stížnost směrovanou na Ombudsmana Datart. Ten mi před několika dny odpověděl, že odstoupení od smlouvy není možné, protože případná vada elektronické části může mít u zboží více projevů. Dle odborného posouzení dodavatele se u Vašich sluchátek jednalo o jednu vadu, která byla výměnou odstraněna a z toho důvodu nebyl uznán nárok na odstoupení z důvodu vícečetnosti. Vámi popsané obtíže byly symptomy této výrobní vady. Tato vada mi ale nebyla řečena, dle mého názoru ale na vrácení peněz nárok mám, z důvodu uznané reklamace mnou uvedených 4 vad zároveň. To, že servis napíše, že se jedná o jednu a že ostatní jsou pouze symtomy? To se mi nezdá. Rád bych to vyřešil smírnou cestou.


Produkt

iPhone X Vesmírně šedý


Požadované řešení

Odstoupení od smlouvy a vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.1.2021 16:54, před 4 lety

Ust. § 2169 odst. 2 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy, a to dle volby kupujícího.

O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady.

Dle § 510 odst. 2 občanského zákoníku se pak má za to, že se právní jednání a práva i povinnosti týkající se hlavní věci se týkají i jejího příslušenství. Dle našeho názoru jsou sluchátka dodávaná v jednom balení s mobilním telefonem příslušenstvím věci dle občanského zákoníku, a proto je nutné je posuzovat v rámci záruky a reklamace jako jeden celek s mobilním telefonem.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.4.2021 11:00, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.