Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 22.11.2020 jsem na e-shopu Goldea.cz, který provozuje společnosti MIONET s.r.o., objednala povlečení, prostěradlo a ručník. Povlečení bylo nutné ušít a e-shop na svých stránkách garantoval dodání do Vánoc "U produktů na šití garantujeme dodání do Vánoc u objednávek vytvořených do 24.11. 23:59 hod.". Dne 11.12.2020 jsem kontaktovala e-shop e-mailem s dotazem, kdy mi bude zboží doručeno, protože jsem stále neměla žádné informace o vyřízení mé objednávky a na svém webovém chatu e-shop na mé dotazy nereagoval. Když jsem ani po 3 dnech na svůj e-mailový dotaz neobdržela odpověď, kontaktovala jsem dne 14.12.2020 e-shop telefonicky. Pracovníkem e-shopu jsem byla ujištěna, že objednávka se vyřizuje a do konce stávajícího týdne mi bude odeslána. Dne 15.12.2020 jsem však od e-shopu obdržela e-mail, že jejich švadlenky odhalily kazy na látce, díky kterým nejsou schopni mnou objednané povlečení vyhotovit a s dotazem, zda má obchod celou mou objednávku stornovat a vrátit mi peníze. Obratem jsem odpověděla, že celou svou objednávku stornují a žádám o vrácení celé mnou uhrazené částky na můj bankovní účet, jehož číslo jsem v e-mailu rovněž uvedla.
Jelikož ani dne 22.12.2020 ještě nebyla částka uhrazená za později stornovanou objednávku obchodem vrácena na můj účet, znovu jsem o to požádala e-mailem, ve kterém jsem opět uvedla číslo mého bankovního účtu, na který mají peníze zaslat. Obchod bohužel se mnou již nekomunikuje, telefon, který je na jejich webu uveden jako kontaktní dnes, tj. 28.12.2020, nikdo opakovaně nezvedá. Více než měsíc od provedení objednávky a více než týden, od jejího storna provedeného kvůli neschopnosti obchodu objednávku včas vyřídit, nemám ani zboží, ani uhrazené peníze, obchod nekomunikuje.
Vzhledem k tomu, že takové chování považuji za nekalé obchodní praktiky, pravděpodobně se v nejbližší době obrátím na Českou obchodní inspekci.
Objednávka č. 120043628, kartou uhrazeno 2004 Kč vč. DPH - 1x Bavlněné ložní povlečení (vzor 596 na dvoulůžko: 200 x 200 a 2ks 70 x 90 cm), 1x prostěradlo Froté s napínací gumou (šedé, 160 x 200 cm), 1x froté ručník Kaya (světle béžový malý ručník: 30 x 50 cm)
Požaduji okamžité vrácení celé mnou uhrazené částky na můj bankovní účet, jehož číslo jsem uvedla ve své e-mailové komunikaci s e-shopem.
|
Tweet |
Z obsahu stížnosti plyne, že spotřebitelka má nárok na vrácení uhrazených plateb, což ji ostatně potvrdila i společnost.
Pokud se následně společnost svou smluvní a zákonnou povinností neřídí, může ji spotřebitelka vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.