Počet nahlášených stížností: | 29 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Celá problematika zde : https://www.pcstoura.cz/?p=273
Jedná se o to,že mi odmítají příjmou reklamaci bez originální účtenky a odmítají kopii účtenky.
Manželka dostala k vánocům elektrickou metli Karcher,která ovšem nefunguje.Tak jsme chtěli dárek reklamovat v Hornbachu Brno Herpěpická 3.Nejprve prý vůli Covidu-19 to nejde a následně prý kvuli tomu,že nemáme originální účtenku.Máme pouze kopii,jelikož strýc který dárek manželce si dělá pouze fotokopie do PC a originály neskladuje.
Jak jsemm se díval na internetu tak mají povinost mi reklamaci příjmout.
Karcher KB 5
Požeduji vyreklamování zboží.
|
Tweet |
Vzhledem k tomu, že reklamace je uplatnění práva spotřebitele z vadného plnění, musí spotřebitel prokázat, že vadný výrobek (nebo službu) zakoupil u podnikatele a kdy se tak stalo. Doklad o zakoupení však není povinným dokladem, který spotřebitel potřebuje k uplatnění svého práva z vadného plnění. Spotřebitel ale na druhou stranu musí v případě reklamace vadného zboží nějakým (jiným) způsobem prokázat, že kupní smlouvu konkrétního dne uzavřel právě s tímto prodávajícím. Kopie originálního dokladu o zakoupení je dostačující. Dle § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele je prodávající povinen v takovém případě přijmout věc do reklamačního procesu.
Odmítnutí přijmutí výrobku nebo služby do reklamace je přestupkem dle § 24 odst. 7 písm. v) zákona o ochraně spotřebitele. Za tento přestupek je možné uložit pokutu až do 3 mil. Kč. Spotřebitel může o podezření ze spáchání správního přestupku informovat Českou obchodní inspekci.
Kromě toho má spotřebitel možnost odstoupit od smlouvy, neboť reklamace, kterou uplatnil, nebyla bezdůvodně včas a řádně vyřešena (resp. vůbec řešena), což zakládá podstatné porušení smluvních povinností prodávajícího.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.