Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 3.12.2019 jsem u společnosti zakoupila RC auto Traxxas Rustler 1:10 RTR s NiMH aku.
Dne 13.11.2020 obdržela společnost auto na reklamaci. Baterie nešla nabít.
Dne 16.12. byla reklamace zamítnuta s odůvodněním, že je zničena podvybitá baterie a auto poslali zpět.
Před vánočními svátky jsem telefonicky hovořila se společností a bylo mi sděleno ať zásilku nepřebírám, že reklamaci opětovně prověří.
28.12. společnost opět trvala na neuznání reklamace. Napsala jsem jim, že s tím nesouhlasím a požádala je o prokázaní na základě jakých testů, měření došli k závěru, že se jedná o neuznání reklamace.
Ten samý den jsem od nich obdržela odpověď, ve které mi pouze částečně zkopírovali dva texty o pojmech záruční doba a životnost a také o tom, že výrobce, dovozce nemají kontrolu nad tím jak s baterií manipulováno a auto poslali zpět s dvojitým poštovným.
RC auto Traxxas Rustler 1:10 RTR s NiMH aku.
Důkaz, že zničená podvybitá baterie byla způsobena chybou manipulace při nabíjení a zacházení s ní. Výměnu baterie za novou. Dnes mi bylo auto opět posláno zpět s dobírkou 250 Kč. Nechápu proč bych měla platit dvojité poštovné když mi před vánočními svátky řekli, ať balík s autem nepřebírám, že reklamaci opětovně prověří.
|
Tweet |
Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musela by v případě soudního sporu spotřebitelka prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitelka se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.