Společnost


Zalando SE

Počet nahlášených stížností:62
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#47331Zamítnutá reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 7 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.12.2020, před 4 lety

Viktorie Stavařová

Znění stížnosti

Dne 6. prosince 2020 jsem vyplnila reklamační formulář pro vrácení mikiny za cca 1400 Kč, kdy jsem zjistila, že je výrobek vadný (pouští chlupy). V emailu od zapadna bylo napsáno, že mě prosí o zaslání zboží do 14 dnů, já však chtěla mikině dát druhou šanci a vyválečkovala ji, jestli nepřestane pouštět chlupy, pouštět chlupy nepřestala. Však z rodinných důvodů jsem neodeslala zboží do 14 dnů, tak jsem vyplnila dnes, 29. prosince 2020 reklamační formulář znovu, že zboží ihned odešlu. Přišel mi však email, že se mi reklamace zamítá z důvodu promeškání lhůty 14 dnů na odeslání zboží k posouzení reklamace. Volala jsem 2x na zákaznické centrum, že s reklamací nesouhlasím a psala email, pokaždé mi bylo sděleno, že mám v podstatě smůlu a nikdo to semnou pořádně nechtěl řešit. Dle mého mám právo na reklamaci dle zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník ve znění pozdějších předpisů, a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů. Byla bych ráda, kdyby se má reklamace rozumným způsobem vyřešila.


Produkt

Zboží: mikina, značka: Hollister Co. - TECH CORE - red ombre, číslo položky: H0421J03V-G11, cena: 1420 Kč


Požadované řešení

Řádné posouzení reklamace, vrácení peněz a změna smluvního ujednání 14 dnů na zaslání zboží pro posouzení reklamace


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.1.2021 16:49, před 4 lety

Pro uplatnění reklamce není rozhodné, zda uplynula, nebo neuplynula lhůta 14 dnů. Dodržení této lhůty se vyžaduje, vrací-li spotřebitel věc bez udání důvodu dle § 1829 občanského zákoníku. Reklamace je však zcela jiná otázka a tato lhůta se neuplatní.

Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se prodávající se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě.

Reklamovat zboží lze i prostředky umožňujícími dálkovou komunikaci. Lze tedy společnosti oznámit uplatnění nároků z vadného plnění např. skrze kontaktní e-mail. V tomto oznámení je vhodné popsat vady výrobku a navrhnout požadované řešení, lze přiložit i ilustrační video či fotografie vady. Prodávající pak na základě popisu může reklamaci (rovnou) vyhovět, anebo si od spotřebitele zboží vyžádat k posouzení vady. Lhůta v těchto případech běží ode dne uplatnění reklamace prostředkem umožňujícím dálkovou komunikaci; při případné přepravě zboží se lhůta staví po dobu této přepravy.

Pokud prodávající nevyřídí reklamaci ve stanovené době (sem spadá i odmítnutí vyřídit reklamaci bez právně relevantního argumentu), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku.

V případě, že v právním vztahu figuruje zahraniční subjekt, může se spotřebitel o pomoc obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz. Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.4.2021 12:11, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.