Počet nahlášených stížností: | 117 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 6 |
U firmy ALFABET MOBIL(www.alfabetmobil.cz) jsme si přes internet zakoupili 2 mobilní telefony značky Xiaomi Redmi Note 4 4GB/64GB jako vánoční dárky. Telefony byly dodány dne 25.10.2020 originálně zabalené, nic nenasvědčovalo poškození. Faktura nám přišla od dodavatele System Centre s.r.o., Litevská 1174/8, Praha 10 IČO: 06100244 s číslem FZ2000021089. Jeden mobil jsme koupili za 3 390,-Kč včetně DPH (celková cena tedy 6 780,-Kč). Na Štědrý den si obdarovaní mobily rozbalili a a už nám bylo divné, že nabíječka skládající se ze dvou částí ke každému telefonu je z odlišných komponentů jiných firem než je Xiaomi Redmi (Apple bílý adaptér, kabel černý neznámého původu). Telefony se nám nechtějí nabít, nemají signál (ač od poskytovatele Vodafone je zde plné pokrytí), nedokáží se připojit na WIFI ač je volně přístupná, ani ne za 1 den jsou totálně vybité a další celý den se nabíjí.... Na oficiálních stránkách firmy Xiaomi lze ověřit dle kódu IMEI originálnost a pravost telefonu - po zadání 2 kódů IMEI nám bylo u obou telefonů oznámeno: "Ověření kódu IMEI Zadané IMEI není platné nebo tento telefon nepochází z naší distribuce."
Zakoupili jsme si tedy "šmejdy"- padělané zboží. Telefonicky jsme dne 29.12.2020 kontaktovali firmu ALFABET MOBIL na tel.č.773 535 286 a chtěli z důvodu dodání padělaného zboží dodávku reklamovat a vrátit. Bylo nám odpovězeno, že nemůžeme odstoupit od smlouvy, zboží máme odeslat a uvidí se - zboží bude opraveno, náklady na poštovné nehradí.... Nechceme zboží opravit - chceme originální pravé a správné zboží. Na internetu jsme se dne 29.12.2020 dočetli, že s touto firmou má většina jejich zákazníků stejný problém, chtějí podat hromadnou stížnost, dodavatel jim nevrátil ani reklamované zboží ani peníze.....
Mobilní dotykový telefon Xiaomi Redmi Note 4 - IMEI:864718030972790 - 2 kusy - black, silver
Požadujeme vrácení peněz za dodané padělané zboží. Obáváme se, že naše reklamace nebude uznána. V telefonickém rozhovoru nám bylo řečeno, že vše opraví. My nechceme zboží opravit - není co opravovat pokud je to padělek.
|
Tweet |
Má-li věc vady, může kupující v rámci uplatněné reklamace požadovat dle § 2169 občanského zákoníku primárně dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud je ale možné věc jednoduše opravit nebo vyměnit nějakou její součást bez zbytečného odkladu, mají tyto způsoby vyřízení reklamace přednost. Jestliže není možná ani jedna z uvedených variant, má kupující právo od smlouvy odstoupit.
Reklamaci je nutné uplatnit zásadně u prodávajícího, protože to on za bezvadnost zboží odpovídá. Prodávající podle zákona musí přijmout reklamaci v kterékoli své prodejně. V případě, že nemá takové obchodní prostory, lze reklamaci směřovat na adresu jeho sídla nebo místa podnikání. Reklamovat zboží lze i prostředky umožňujícími dálkovou komunikaci. Lze tedy společnosti oznámit uplatnění nároků z vadného plnění např. skrze kontaktní e-mail. V tomto oznámení je vhodné popsat vady výrobku a navrhnout požadované řešení, lze přiložit i ilustrační video či fotografie vady. Prodávající pak na základě popisu může reklamaci (rovnou) vyhovět, anebo si od spotřebitele zboží vyžádat k posouzení vady. Lhůta v těchto případech běží ode dne uplatnění reklamace prostředkem umožňujícím dálkovou komunikaci; při případné přepravě zboží se lhůta staví po dobu této přepravy.
Pokud prodávající nevyřídí reklamaci ve stanovené lhůtě (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele je lhůta zásadně 30denní), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/. Pro další právní rady může spotřebitel kontaktovat i naši právní poradnu (299 149 009).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.