Počet nahlášených stížností: | 33 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
níže Vám posílám email, který jsem poslala f. České úspory s.r.o., kde jsem nalítla na neférové jednání a podepsala podstrčenou plnou moc. Prosím o Vaše přezkoumání a o Vaši pomoc při zrušení všech závazků včetně plné moci.
Firma České úspory se mnou již nekomunikuje ani mi nezvedá telefon.
Děkuji Vám.
Martina Kropáčková
Re: Vyjádření.- VÝPOVĚĎ SMLOUVY č.KJL006164
Dobrý den,
vypověděla jsem Vám Smlouvu se společností České úspory č. KJL006164.
Při podpisu smlouvy - s kurýrem na kapotě auta, který neměl čas na žádné mé dotazy, jsem nebyla poučena o možné výpovědi s Vámi do 14 dnů bez sankčního poplatku, ani jste mi nepředali výpovědní formulář. Plnou moc mi kurýr podstrčil mezi dalšími papíry bez jakékoli informace k tomuto dokumentu.
Před podpisem smlouvy jste mě po telefonickém hovoru informovali (KDE JSTE VZALI MÉ SOUKROMÉ ČÍSLO ???), že se jedná pouze o srovnání a posouzení dodavatele, který by byl pro mne nejlevnější pro elektřinu, že svým podpisem se k ničemu nezavazuji, že je vše nezávazné a dodavatele si nemusím vybrat. O sankční pokutě a podpisu plné moci jsem od Vás informována nebyla. Následně jste mi volali a vymohli jste si ode mě vyúčtování nejen za energii, ale i za plyn, přestože jsem s Vámi řešila POUZE možnost výběru nového dodavatele na elektřinu.
PROTO na základě výše uvedeného NESOUHLASÍM S UZAVŘENÍM SMLOUVY S VÁMI VYBRANÝM NOVÝM DODAVATELEM Lama Energy na mé odběrné místo pro plyn. Nedodrželi jste a nesplnili základní podmínky pro výběr nového dodavatele pro plyn - neproběhlo výběrové řízení pro výběr nového dodavatele.
Potvrzenou žádost o ukončení Plné moci a výpověď smlouvy č. KJL006164 jsem již od Vás obdržela emailem.
Pokud mi zašlete sankční poplatek, vše budu řešit s Českou Obchodní Inspekcí a dále se celý národ v televizním pořadu ČERNÉ OVCE" dozví, jak protiprávně jednáte se zákazníkem.
S pozdravem
Martina Kropáčková
---------- Původní e-mail ----------
Od: Retence Kdo je levnější
Komu:
Datum: 20. 11. 2020 11:14:25
Předmět: Vyjádření.
Dobrý den,
na základě doložení písemného odstoupení od přihlášky k zajištění dodavatele energií a dalších služeb KJL006164 Vám sděluji toto rozhodnutí.
K datu 20. 11. 2020 akceptujeme zrušení dané přihlášky do dalších kol soutěže.
Nyní je pro Vás důležité dodržet podmínky přihlášky a nenarušit termín přechodu k vítěznému dodavateli, pokud ještě přechod nenastal.
U smlouvy se spol. Lama energy je vysoutěžená cena pro produkt Flexi v období 1.1.2020 - 31.10.2020 PRO ZEMNÍ PLYN 575Kč/MWh, měs. popl. 3Kč/den.
S pozdravem
J. H.
S pozdravem
České úspory s.r.o.
Čujkovova 1714/21
70030 Ostrava - Zábřeh
www.kdojelevnejsi.cz
email: retence@kdojelevnejsi.cz
tel.: 597 499 981
Žádost o zrušení smlouvy č.KJL006164 a podstrčené Plné moci ze dne 6.10.2020
Zrušení uzavření smlouvy a plné moci s firmou České úspory s.r.o. ze dne 6.10.2020 z důvodu neférového nátlakového jednání (byla mi dodatečně podstrčena k podpisu Plná moc), z neúplného jednání - nebyla při podpisu dodána možnost odstoupení od smlouvy, při telefonickém jednání se hovořilo pouze o možnosti posouzení lepšího dodavatele elektřiny, po telefonu slibovali vše bez jakéhokoli závazku, nátlakově-telefonicky bylo vymoženo i vyúčtování za plyn, o změně dodavatele plynu jsem se při podpisu smlouvy nezavázala.
|
Tweet |
Společnost České úspory s.r.o. je v tomto vztahu patrně zprostředkovatelem, který za spotřebitele uzavírá smlouvu s dodavatelem (společností LAMA energy a.s.).
Odstoupit od smlouvy mezi spotřebitelem a České úspory s.r.o., která byla uzavřena mimo obchodní prostory zprostředkovatele (bez ohledu na to, zda si návštěvu podnikatele spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit zásadně do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.
Co se týče smlouvy uzavřené mezi spotřebitelem a LAMA energy a.s. (dodavatelem energií), platí že pokud za spotřebitele jedná zastupující společnost, která uzavře smlouvu o zastoupení se spotřebitelem mimo obchodní prostory (kupř. u spotřebitele doma), není už rozhodné, kde byla uzavřena smlouva mezi zastupující společností a novým poskytovatelem energií. I pokud by zastupující společnost a poskytovatel energie uzavřeli smlouvu v obchodních prostorech poskytovatele energie, pořád se bude podle nás jednat o smlouvu uzavřenou mimo obchodní prostory. Souhlas spotřebitele k zastoupení byl totiž získán mimo tyto obchodní prostory. Protože se jedná o smlouvu uzavřenou mimo obchodní prostory, která se týká dodávky energií, spotřebitel má právo od smlouvy do 14 dnů od uzavření smlouvy odstoupit (bez udání důvodu). Pokud tuto lhůtu není možné stihnout, má spotřebitel jinou možnost - v souladu s energetickým zákonem vypovědět smlouvu bez sankce do 15 dnů po zahájení dodávky.
Vedle toho (resp. namísto toho) je možné namítat, že spotřebitel nevěděl a vzhledem k informacím, které mu před uzavřením smlouvy poskytla společnost České úspory s.r.o., ani vědět nemohl, jakou listinu vlastně podepisuje. V takovém případě lze namítat nedostatek vůle jednající osoby. Dle § 551 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, je nedostatek vůle jednající osoby důvodem pro zdánlivost právního jednání. K podpisu smlouvy by se proto nepřihlíželo ("smlouva jako by ani nevznikla"). Uvažovat lze i nad neplatností smlouvy, pokud byl spotřebitel uveden v omyl o rozhodující okolnosti (§ 583 občanského zákoníku).
K případné smluvní pokutě, byla-li obsažena pouze v obchodních podmínkách, se dle judikatury Ústavního soudu ČR nepřihlíží a spotřebitel nemá povinnost ji hradit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/. Pokud jde o mimosoudní řešení sporu s dodavatelem, může se spotřebitel obrátit na Energetický regulační úřad.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.