Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Zhruba před rokem jsem odložil své osobní telefonní číslo do šuplíku a telefonicky jsem si sjednal tarif za udržování čísla za 249kč/m. Zhruba před 4 měsíci mi přišla faktura za 1.249kč.
Začal jsem řešit reklamaci a důvody tak nepoměrného navýšení. Bylo mi sděleno že v předešlé faktuře byla informace o navýšení napsána. Tady nastal problém, již několik let platím faktury skrze QR kód v samoobsluze moje O2. Tudíž jsem žádné sdělení nemohl vědět, protože jsem samotnou fakturu ani nečetl. Bylo mi sděleno, že počítač mě vyhodnotil jako klienta s velkými výdaji, tuto chybu O2 uznalo a strhli navýšené částky. Žádali mě, abych jim do prosince napsal kdy se mi mají ozvat, aby se zřídila náprava.
Několikrát jsem odpovídal a urgoval zprávu. Bez odpovědi. Proč bych měl za číslo které skoro rok leží v šuplíku a není aktivní platit 1300?! Proč mi změnili tarif, který jsem telefonicky dohodl na 2 roky ani ne po půl roce změnili?! Odpovědí mi bylo, že se tarif ruší a díky předešlým rokům, kde jsem měl FA stabilně kolem 1.000Kč, byl vyhodnocen na tarif za 1300...
VB: 5149551436, VB: 5147794870, VB: 5146018689
Žádám vrácení tarifu a nebo zrušení smlouvy bez poplatků! Z mé strany se jedná o ztrátu důvěry vůči této firmě.
|
Tweet |
Obsahu stížnosti rozumíme tak, že došlo k jednostranné změně ceny dle § 63 odst. 6 zákona o elektronických komunikacích, přičemž následně byl spotřebitel úspěšný se svou stížností u samotné společnosti, která změnu stornovala a přislíbila spotřebiteli nápravu, ke které však nedošlo.
K jednostranné změně uvádíme, že nesouhlasí-li spotřebitel s jednostrannou změnou, může ještě před její účinností od smlouvy odstoupit. O této možnosti ho společnost musí informovat způsobem, který si účastník zvolil pro zasílání vyúčtování, minimálně 30 dnů předem.
Pokud byla spotřebiteli zaměstnancem společnosti přislíbena náprava, tento slib dle § 3 odst. 2 písm. d) a § 430 odst. 1 občanského zákoníku společnost zavazuje a je povinna k jeho splnění.
Nesouhlasí-li spotřebitel s vyúčtováním služeb, může uplatnit reklamaci. Reklamaci na vyúčtování ceny je spotřebitel oprávněn uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny za poskytnutou službu. Podání reklamace nemá odkladný účinek vůči povinnosti uhradit vyúčtovanou cenu, spotřebitel by tedy měl i přes podanou reklamaci zaplatit spornou částku a až následně se domáhat jejího vrácení.
V případě, že společnost reklamaci zamítne, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Dobrý den,
velice mě mrzí, že jste měl důvod k vyjádření nespokojenosti. Váš podnět je již opět řešen jako reklamace pod číslem O29J4XH2 z 19. 1. 2021. Vyjádření obdržíte ve lhůtě jednoho měsíce. Poprosím o trpělivost.
S pozdravem
Anna Typovská
Guru pro Social Media, O2
Zpráva přiložená k poslední podané reklamaci:
"Díky tomu že jste mi změnili tarif a já to s vaší firmou řešil několikrát přes emaily, tak nevidím důvod proč bych měl doplácet tarif, který jsem vůbec nechtěl! Několik let platím tarif přes QR kód skrze internetovou stránku mojeo2. Několik let jsem měl aktivní číslo a platil přes 1000kč měsíčně. když jsem se na jaře domluvil na udržovacím tarifu za 250kč, tak ten tarif jste mi měli nechat. To že jste mi jej změnili na tarif za 1250kč díky automatu z předešlých faktur není můj problém. Přepočítejte mi fakturu za dohodnutou částku, kterou jsem uzavřel na jaře a pak vám to zaplatím. To že jste si tam dohodily úroky za neuhrazené faktury po splatnosti je taky kvůli vaší chybě, proč bych tedy já jako koncový klient měl být bit za to že jste mi změnili podmínky a alibisticky se odkazujete na to, že změna byla napsaná na faktuře, kterou jsem za x let co jsem u vaší společnosti nečetl, protože jsem platby prováděl přes mojeo2 skrze QR kód, když jsem číslo používal tak jsem věděl kolik jsem utratil a částku jsem nikdy neřešil."
Tím že jste mi změnili tarif na začátku roku za nějakých 25 nebo 50 korun měsíčně je super a moc za to děkuji, ale nevidím důvod proč bych měl doplácet částky za tarif, který jsem nechtěl a díky dlouhodobému odkládání řešení z vaší strany a nereflektování na emaily se mi navýšila poslední faktura o částku z prodlení platby. Pokud vím, tak když něco reklamuji, tak přece nemohu být pokutován za něco co jsem začal v čas řešit.
Už prosím ukončete a vyřešte tenhle problém ať už je na všech stranách klid a já mohu i nadále říkat že jsem spokojený zákazník vaší společnosti. Děkuji
Dle vyjádření výše zahájila společnost reklamaci, na jejíž vyřešení má dle zákona o elektronických komunikacích jeden měsíc. Stížnost tedy uzavíráme, nicméně pokud společnost reklamaci ve lhůtě nevyřídí či spotřebitel nebude se závěrem souhlasit, může se ideálně obrátit na ČTÚ (viz naše úvodní vyjádření). Případně je možné podat také novou stížnost zde.