Společnost


Pantour s.r.o.

Počet nahlášených stížností:57
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#47350Navrátenie peňazí za zájazd zrušený zo strany CK

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 11 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.12.2020, před 4 lety

Jana Machová

Znění stížnosti

Žiadam o vrátenie peňazí za zrušený zájazd zo strany CK na meno Jana Machová, spolucestujúca Mária Liptáková, rezerv.č.zájazdu 218736 destinácia Turecko, hotel Side Su, termín 1.9.2020 - 8.9.2020 s povinnosťou vrátenia finančných prostriedkov do termínu10.11.2020 vo výške 1090,- EUR za obe osoby na č.účtu ** (viz referenční údaje).

Obidve sme dôchodkyne, peniaze nám chýbajú. Z našej strany boli platby uhradené vždy načas.

Jana Machová


Produkt

Turecko, Side, hotel Side Su, 1.9.2020 - 8.9.2020, 2 osoby


Požadované řešení

Vrátenie plnej výšky zájazdu na horeuvedený účet


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.1.2021 12:13, před 4 lety

Speciální zákon č. 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu (známý jako "lex voucher"), se na tento případ nepoužije. Jeho působnost se totiž vztahuje jen na zájezdy od 20. února 2020 do 31. srpna 2020. V řešeném případě jde přitom o zájezd od 1. září 2020 do 8. září 2020.

Z tohoto důvodu, byl-li zájezd zrušen pořadatelem, má spotřebitelka nárok na vrácení veškerých nákladů (nepokrácených o odstupné - storno poplatky), které v souvislosti se smlouvou o zájezdu pořadateli hradila, ve formě peněžních prostředků. Spotřebitelka nemá povinnost akceptovat vrácení nákladů ve formě voucheru.

Společnost má povinnost tyto prostředky spotřebitelce poskytnout do 14 dnů ode dne zrušení zájezdu (§ 2536a občanského zákoníku).

Dojde-li k překročení této lhůty, může spotřebitelka společnost vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.3.2021 22:22, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.