Počet nahlášených stížností: | 342 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Vážení,
reaguji v návaznosti na Vaši výzvu k platbě zaslanou dne 27.12.2020
Ujednání o registračním poplatku je překvapivé, zejména z hlediska neinformovanosti o tomto stavu v průběhu e-malové komunikace, ve které není uvedeno, že poskytnutí informací o nemovitosti je jakkoli zpoplatněno. Z tohoto důvodu Váš požadavek považuji za překvapivou klauzuli, s jakožto takovou bych v rámci rovnocenného obchodního vztahu nesouhlasil.
Transparentně a jednoznačně jsem o ceně samotné byl informován až emailem o výzvě k platbě, po uplynutí doby 3 měsíců (totožné doby pro odstoupení od smlouvy).
Nutno je také uvést, že v průběhu komunikace nebylo nikterak zřetelně a jednoznačně uvedeno stanovisko, že vyplněním registrace na webu s-drazby.cz je uzavřena platná smlouva mezi podnikatelem a spotřebitelem.
V prvotním reakci na portálu reality.idnes.cz jsem žádal k nemovitosti o bližší informace, nikoliv účasti v jakékoliv aukci či zaslání znaleckého posudku apod., tedy informace které na své stránce uvádíte jako ZDARMA.
Také neuvádíte, že zaslané informace o nemovitosti, které nebyly jednoznačně požadovány mnou jakožto spotřebitelem, jsou podmíněny zpoplatněnou registrací.
V zaslaném emailu uvádíte, že je pro získání zásadních informaci o nemovitosti je dalším krokem potřebná registrace a dále uvádíte netransparentním jednáním spotřebitele v omyl.
Dále uvádím, že mi nebyla registrace potvrzena potvrzovacím emailem. Rovnou mi byly zaslány nepožadované dokumenty. Tento způsob jednání nepovažuji za korektní. Zdůrazňuji, že službu nemohu v rámci registrace čerpat samovolně, ale pouze v závislosti na jednání podnikatele.
Nárok podnikatele na uhrazení registračního poplatku ve výši 5.000,-Kč tak nepovažuji za oprávněný.
Z výše uvedeného Vás žádám o zrušení poplatku i zpětné zrušení registrace.
žádám o zrušení poplatku i zpětné zrušení registrace.
|
Tweet |
Spotřebitele předně upozorňujeme, že níže uvedené vyjádření k jeho stížnosti se vztahuje na situaci, kdy k registraci došlo před 26. 2. 2020. Pokud došlo k registraci až po 26. 2. 2020, spotřebitel byl velmi pravděpodobně poučen o tom, že registrace je zpoplatněna. Společnost totiž na přelomu února a března provedla úpravu spočívající v tom, že tuto informaci před tlačítko „Registrovat se“ doplnila. Vzhledem k tomu, že je hned za touto informací umístěn také odkaz na aukční podmínky a ceník, nelze již tvrdit, že spotřebitel nebyl o zpoplatnění registrace poučen. Dodáváme však, že pro účely jasného informování by dle našeho názoru bylo vhodnější ještě uvádět částku, kterou je nutné zaplatit rovnou, či ji aspoň v ceníku odlišit od ostatních. Připojujeme také varování Exekutorské komory ČR: https://www.ekcr.cz/1/aktuality-pro-media/2683-exekutorska-komora-varuje-ceskym-internetem-se-siri-podvodne-drazby?w=. Tolik k upozornění na změněný přístup společnosti ve věci ‚způsobu informování spotřebitele o cenách‘. Na dalších řádcích již uvádíme vyjádření ke stížnosti samotné.
Krom ukončení smluvního závazku by spotřebitel mohl namítat zejména neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti. Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně. Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spáchá-li společnost přestupek dle § 24 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, může Česká obchodní inspekce udělit sankci až do výše 5 000 000 Kč. Podání podnětu k šetření je možné zde: https://www.coi.cz/podatelna/
Co se týče poplatku spojeného s registrací účtu, nebylo na něj před změnou upozorňováno v registračním formuláři ani jinak. Informace o ceně je podstatnou náležitostí, o které musí být spotřebitel jasně informován v průběhu všech fází registračního procesu, resp. sdělování údajů společnosti, aby po něm mohla následně společnost tuto částku žádat. Sdělení o ceně skryté v ceníku či podmínkách se tak nejeví jako dostatečné informování spotřebitele. Ujednání o registračním poplatku je překvapivé i z toho hlediska, že z průběhu předsmluvní komunikace nevyplývá, že by nabízená služba měla být jakýmkoli způsobem zpoplatněna.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Souhlasíme s názorem dTestu, registrace proběhla po 26.2.2020, tedy spotřebitel byl o ceně informován. Tvrzení spotřebitele, že se musel registrovat není pravdou, pokud spotřebitel neměl zájem o naše služby, registrovat se nemusel. Nikde na stránce s-drazby.cz není uvedeno, že služba pro zájemce o informace z exekučních dražeb je ZDARMA, ano služba pro DRAŽEBNÍKY, ale to jsou subjekty odlišné od klientů v rámci služby exekuční dražby. Ve všech emailových komunikacích uvádíme, že naše služby poskytujeme dle našich aukčních podmínek, v rámci emailů je tato informace uvedena celkem 3x. V emailové komunikaci, která předchází registračnímu procesu je přímo uvedeno: ....."REGISTROVAT SE pro získání informací k Vámi vybrané nemovitosti".... Ohledně odkazu EKCR uvádíme níže odkaz Ministerstva vnitra ČR o komerčním využití veřejných informací, který hovoří o tom, že využití veřejných informací k dalšímu komerčnímu využití je v souladu se zákonem. EKCR se chybně domnívala v rok starém článku, že našim klientům tvrdíme, že jsme v pozici dražebníka, což samozřejmě nikde netvrdíme a není to tedy pravdou. Děkujeme. https://www.mvcr.cz/clanek/informace-verejneho-sektoru-a-jejich-dalsi-komercni-vyuziti.aspx.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.