Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Na přechodné období s ohledem nedostatku nových grafických karet jsem zakoupil rozbalenou grafickou kartu alespoň dle popisu na Eshopu se mělo jednat o zánovní plně funkční zařízení s maximem obsahu původního balení.
Do Alzaboxu jsem obdržel grafickou kartu v neoriginální krabici s chybějící polystyrenovou výstelkou, která byla nahrazena na jedné straně 3ks vzduchových polštářků. Chybělo komplet vše co se ke grafické kartě dodává.
Grafická karta byla hodně potlučená a ohmataná. Přes prvotní extrémní zklamání jsem se rozhodl ji vyzkoušet. Bohužel druhé zklamání v podobě toho, že zařízení vůbec nefungovalo.
Rozhodl jsem se tedy zařízení vrátit a zároveň jsem nahlásil že zařízení je mimo provoz.
V tomto mi přišlo vyjádření že zařízení je mechanicky poškozeno a reklamace se zamítá.
Tímto mi vznikla újma cca 11 tis Kč.
Grafická karta MSI Radeon RX 5700 XT GAMING X
Uvítal bych vstřícnost tohoto Eshopu a navrácení peněz jelikož mi bylo prodáno něco co nefunguje. Případně při zaplacení doplatku prodej zboží zcela nového. Bohužel ani přes moji stížnost k postupu reklamace, kdy jsem požadoval potvrzení o kontrole zařízení z autorizovaného servisu při přejímce od předchozího kupce, mi nebylo toto potvrzení zasláno. Tímto jsem nabyl přesvědčení, že zařízení nebylo při navrácení od původního kupce řádně zkontrolováno zdali je plně funkční.
|
Tweet |
Z vyjádření spotřebitele vyplývá, že zboží vrátil, tj. odstoupil od smlouvy, a jako doplňující informaci prodávajícímu uvedl, že zboží je nefunkční.
Odstoupení od kupní smlouvy je jednostranným právním jednáním, přičemž k jeho účinností je nezbytné, aby bylo doručeno druhé straně. Jestliže existuje právní nárok na odstoupení, smlouva zaniká v okamžiku, kdy strana mající tento nárok prokazatelně oznámí straně druhé, že jej využívá. V případě odstupování od kupní smlouvy ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží jsou na rozdíl od jiných případů odstupování zákonem přesně vymezeny lhůty, v nichž je zapotřebí jednat.
Spotřebitel má dle § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží na to, aby odstoupení u prodávajícího uplatnil. V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání.
Občanský zákoník tedy neumožňuje pozdržení platby v případě poškození zboží spotřebitelem. V takové situaci je možné dle § 1833 občanského zákoníku pouze to, aby si prodávající nárokoval tzv. snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Jestliže k takovému snížení vrácené částky dojde, měl by prodávající prokázat, na základě čeho se tak stalo, a to např. doložením fotodokumentace.
Pokud však bylo zboží v nefunkčním a poškozeném stavu již doručeno spotřebiteli, nelze mu to přičítat k tíži a jeho právu na odstoupení by mělo být vyhověno.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení, spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku. Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
děkuji za reakci.
Ráda bych Vás požádala, zda byste od zákazníka zjistili číslo dané objednávky či reklamace. Tuto pro něj rádi prověříme a budeme jej kontaktovat ohledně dalšího postupu.
Děkuji, Dita, péče o zákazníky
Stížnost tedy přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl požadované údaje doplnit. Zároveň stížnost přeřazujeme do neveřejného režimu, aby údaj mohl spotřebitel doplnit bezpečně.
Dobry den,
reklamace je vedena pod timto nazvem ASRE20920782.
Zarizeni je momentalne na pobocce Praha Smichov.
Pro doupresneni vkladam foto porizene pri vybaleni. Bohuzel nelze vlozit vice foto a tak prikladam malou kolaz.
Dobrý den,
děkuji za doplnění.
V tomto případě jsem se postaral o přehodnocení reklamace a postaral se o vystavení dobropisu za toto zboží.
Věřím, že tímto je situace tedy vyřešena.
S přáním hezkého dne, Martin, péče o zákazníky
Stížnost tedy přeřazujeme na spotřebitele a žádáme ho o potvrzení informace a popřípadě uzavření případu.
Hodnocení:
Komentář: Dekuji vsem stranam za pomoc s vyresenim cele situace. Vzhledem k tomu jak to dopadlo, tak muzu dale zustat zakaznikem dotcene spolecnosti a muzeme budovat dalsi doposud vesmes pozitivni obchodni spolupraci