Počet nahlášených stížností: | 117 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 6 |
Objednala jsem babičce telefon z eshopu SMARTONIX, kterýprovozuje společnost Systém Centre s.r.o.. Telefon měl dojít na dobírku Českou poštou, až později se babička přiznala, že nepřijel Českou poštou ale přivezl ho někdo osobním vozem. Při dotazu na doklad ozaplacení bylo babičce řečeno, že je doklad uvnitř. Tam ovšem žádný doklad nebyl. Kvůli koroně a dalším věcem jsem nemohla přijet ho zkontrolovat hned a když jsem ho otevřela, že jí ho zprovozním, zjistila jsem, že má telefon prasklý displej. Nestihli jste odsotupit od smlouvy, protože už uběhlo více než 14 dní. Snažila jsem se vyřešit situaci jako reklamaci. Reklamaci začala řešit úplně jiná společnost než objendávku. Ta do 30 dní uvedla, že nemůže být uznána, jelikož došlo k prasknutí při pádu našim zaviněním. Já vím, že nám telefon nespadl a jelikož byl displej zakrytý tmavou folií, nebylo to ani vidět na první pohled, až při sundání folie. Když jsem tam volala, abych situaci nějak vyřešila, tak mi bylo řečeno, že ten telefon v žádném případě nemohl přijít prasklý od nich a že když si zaplatím opravu, tak mi sklo vymění. Já vím, že jsme podcenili spoustu věcí ale babičce je přes 70 let a bohužel ona nedokáže hned vyhodnotit situaci a zachovat se podle toho. Nelíbí se mi jakými praktikami zmíněná společnost vydělává. Když jsem začala více pátrat o jakou společnost se jedná, našla jsem spoustu negativních ohlasů ale jelikož vystupuje pod několika názvy, tak je těžké ji odhalit hned na začátku.
Samsung alpha
Chtěli jsme vyměnit telefon nebo sklo ale údajně si za něj musíme zaplatit.
|
Tweet |
Kromě dalších povinností (při vystavování dokladů) platí, že dle § 16 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, je prodávající povinen na žádost spotřebitele vydat doklad o zakoupení výrobku nebo o poskytnutí služby s uvedením data prodeje výrobku nebo poskytnutí služby, o jaký výrobek nebo o jakou službu se jedná a za jakou cenu byl výrobek prodán nebo služba poskytnuta, spolu s identifikačními údaji prodávajícího obsahujícími jméno a příjmení nebo název nebo obchodní firmu, případně název prodávajícího, jeho identifikační číslo osoby, pokud zvláštní právní předpis nestanoví jinak.
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se na zboží vady během 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.