Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 10.10.2019 jsme na e-shopu společnosti zakoupili 6ks jídelních židlí. U židlí se vyskytla již podruhé vada v podobě prasknutého sedáku židle (první reklamace byla vyřízena výměnou sedáku). Když se objevila vada znovu, snažili jsme se zkontaktovat s e-shopem ohledně stejné vady, bohužel se nám nikdo neozval. Na doporučení poradny dTestu jsem sepsali reklamaci a dne 13.8. 2020 jsme ji odeslali doporučeným dopisem s dodejkou. Dne 18. 8. 2020 byla zásilka převzata. Bohužel se do 30 kalendářních dnů nikdo neozval. Dne 22. 9. 2020 jsme zaslali odstoupení od kupní smlouvy z důvodu překročení lhůty k vyřízení reklamace. Dopis si již nikdo nepřevzal. Dále jsem opět na doporučení dTestu zaslali předžalobní výzvu k úhradě částky, tento dopis se nám také vrátil bez odezvy.
jídlení židle DSW Rpelica bílá 6 ks
Žádám tedy o vrácení kupní částky za židle.
|
Tweet |
Prodávající je podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele povinen reklamaci včetně odstranění vady vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Spotřebitel může v takovém případě od smlouvy odstoupit, případně setrvat na uplatněném nároku nebo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.
V daném případě došlo k odstoupení od smlouvy, takže spotřebitelce vznikl nárok na vrácení peněz. Spotřebitelka k úhradě částky společnost už dokonce i vyzvala předžalobní výzvou. Nyní je tedy na společnosti, zda dojde k dořešení věcí smírnou cestou, anebo bude spotřebitelka nucena se za účelem vymožení kupní ceny obrátit na soud.
Další možností je ještě mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.