Počet nahlášených stížností: | 238 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 8 |
Dobrý den,
dne 10.12. jsem stornoval zájezd č.134000464 pro dva do Egypta, který se měl uskutečnit v červnu 2021. Zájezd byl stornován ze zdravotních důvodů partnerky. Na pobočce Exim Tours v OC Stromovka, kde jsem podepisoval storno mi bylo řečeno slečnou na pobočce, že CK má max. 14 dní na to, mi vrátit již zaplacenou částku poníženou o stornopoplatek. Tuto informaci mám také v podmínkách smlouvy o zájezdu. Celková zaplacená částka za zájezd činí 38.838 Kč, která má být ponížena o stornopoplatek ve výši 3.360 Kč. 24.12. byl poslední den na vrácení častky, který bohužel CK nedodržela.
Dnes je 1.1.2021 a peníze stále nikde. CK jsem kontaktoval 2x a pokaždé mi bylo řečeno, že požadavek na vrácení peněz byl zaurgován a že díky svátkům a víkendům se to celé zdrželo. Přijde mi jako velká drzost se vymlouvat na svátky a víkendy, když času na vrácení před svátky měli dost. Mám pochopení, že současná situace pro CK není jednoduchá ale smlouva se prostě dodržovat musí! Dokážu si představit, jak by CK jednala, kdybych podmínky smlouvy porušil já. Prosím tedy o urychlené vyřešení této situace. Předem děkuji za pomoc při řešení mého požadavku.
S pozdravem,
Alexandar Janjič
Smlouva o zájezdu č. 134000464
Vrátit peníze za stornovaný zájezd.
|
Tweet |
Je-li překročena zákonná lhůta pro vrácení peněžních prostředků, může spotřebitel podnikatele vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.